حجت‌الاسلام دانش:

تبیین دفاع مقدس بر عهده ناشران، محققین و اهالی قلم است

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر لزوم بیان واقعیات دفاع مقدس گفت: تبیین دفاع مقدس بر عهده ناشران، محققین و اهالی قلم است.
کد خبر: ۲۷۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ - 23January 2018

تبیین دفاع مقدس بر عهده ناشران، محققین و اهالی قلم استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسن دانش» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست هیات داوران هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: نویسنده‌ای مسیحی نقل می‌کند که من فکر می‌کردم سقراط، بقراط و افلاطون از همه انسان‌ها بالاترند، اما وقتی با امیرالمومنین علی (ع) آشنا شدم متوجه کاه بودن این شخصیت‌ها در برابر عظمت یک کوه شدم.

وی با اشاره به مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس بیان کرد: قلم نویسندگان دفاع مقدس زیباست، اما باید مراقب باشیم واقعیت را بنویسیم. اگر واقعیت را برای بچه‌های آینده بنویسیم زیبایی را رقم زده ایم.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: همانطور که درباره واقعه عظیم عاشورا برخی‌ تحریف انجام دادند و روایت‌های غلطی نیز وجود دارد، دفاع مقدس نیز می‌تواند مورد تحریف قرار گیرد.

دانش با تاکید بر لزوم صحیح روایت کردن دفاع مقدس افزود: ما باید همان چیزی را که از دفاع مقدس دیده ایم، روایت کنیم. بیشترین نقش در تبیین دفاع مقدس برعهده نویسندگان، محققین و اهالی قلم است که در بنیاد حفظ آثار نیز این نقش را سازمان ادبیات و تاریخ برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای نوشتن کتاب حمایت مالی نیاز است که تا در این زمینه بودجه دقیق وجود نداشته باشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار