لاریجانی در پاسخ به تذکر رحیمی:

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم نیاز به بررسی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده تهران درباره نحوه بررسی لوایحی مانند پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: لایحه پالرمو در کمیسیون تصویب شده و لوایح دیگر نیز نیاز به بررسی بیشتر دارند.
کد خبر: ۲۷۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ - 24January 2018

بررسی لوایحی مانندمبارزه با تامین مالی تروریسم نیاز به بررسی داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) برخی نمایندگان نسبت به مشکلات احتمالی ناشی از الحاق به این کنوانسیون از جمله تروریست توصیف شدن گروه‌های جهادی اسلامی مانند حزب‌الله و حماس تذکر دادند.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این رابطه اظهار داشت: دو لایحه مهم از طرف دولت به مجلس ارائه شده که یکی از آنها لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو است و دیگری لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم که هم اکنون در کمیسیون امنیت ملی در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: اینکه به صورت درگوشی و نجوایی حرف‌هایی را از قول مقام معظم رهبری در کمیسیون‌ها مطرح کنند، سوء‌استفاده از اعتقادات نمایندگان است؛ چراکه نظر ایشان به طور مکتوب و رسمی از طرف دفتر معظم له اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: مطرح کردن این حرف‌های نجواگونه درست نیست و در کمیسیون حقوقی و قضائی بر روی رای نمایندگان تاثیر گذاشت.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: فعلا که چنین بحث‌هایی مطرح نشده و لایحه الحاق به پالرمو هم در کمیسیون امنیت ملی و هم در کمیسیون حقوقی و قضائی به تصویب رسیده است.

وی افزود: لوایح دیگری هم ارائه شده که آنها نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد و در این مسیر و این زمان کوتاه، امکان ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار