به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، معاون شهردار تهران در خصوص پله های برقی مترو تهران اظهار داشت: هر چند میزان پلههای برقی مترو که به دلیل نقص فنی از خدمات رسانی به شهروندان باز می مانند، نسبت به کل پلههای برقی، کمتر از 6 درصد است اما باید توجه داشت پلههای برقی مترو به عنوان امکاناتی مکانیکی و تجهیزاتی الکتریکی، کارکرد سنگینی دارند و با توجه به استهلاک و فرسودگی زیاد، هر زمان ممکن است دچار نقص شوند.
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، تمام تلاش خود را میکنیم تا اول مهر ماه، میزان نقص فنی پلههای برقی را به حداقل برسانیم اما نباید فراموش کنیم تأمین برخی قطعات پله برقی در داخل ممکن نیست، ضمن این که امکان دارد برخی پله های برقی بعد از این که از کار می افتند، برای راه اندازی مجدد نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشند که ممکن است چند روز طول بکشد.
وی با تأکید بر این که از اول مهر ماه نه تنها ظرفیت ناوگان ریلی تهران به حداکثر تعداد ممکن افزایش مییابد، ظرفیت جابهجایی مسافران مترو از طریق پله های برقی را نیز به حداکثر میزان ممکن افزایش خواهیم داد، اضافه کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از پلههای برقی سفارش داده شده و به کشور رسیده اند، ضمن این که از ابتدای امسال نیز عملیات نصب 27 پله برقی در ایستگاه های مترو انجام شده که در حال حاضر این پلهها مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که عملیات نصب 48 پله برقی دیگر در خطوط 1، 3 و 4 مترو به صورت شبانه روزی در دستور کار نیروهای فنی مترو قرار دارد و تا مهر ماه شاهد راهاندازی 48 پله برقی جدید در ایستگاههای این سه خط خواهیم بود، اظهار کرد: به موازات نصب پله های جدید، کار تعمیر پله های معیوب موجود و پلههایی که دچار نقص فنی میشوند نیز به صورت 24 ساعته از سوی چند اکیپ عملیاتی در دست انجام است.
تشکری هاشمی با بیان این که مشکلاتی که فقدان پلههای برقی به عنوان یک ضرورت در ایستگاههای مترو برای مسافران ایجاد می کند را کاملاً درک می کنیم و اعتقاد داریم در این زمینه حق با مردم است، تصریح کرد: اما به شهروندان عزیز قول میدهیم تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا این دغدغه به حق مردم را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.
وی با تأکید بر این که تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ابتدا با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی و سپس از طریق شرکتهای معتبر بینالمللی کمبود پله برقی در ایستگاه های جدیدی که ساخته شده اند اما فاقد پله برقی هستند را برطرف نماییم، اضافه کرد: به موازات تجهیز ایستگاههای جدید، در تلاش هستیم تا در صورت امکان ایستگاههای قدیمی که از ابتدای طراحی و ساخت در آنها پله برقی پیش بینی نشده بوده را نیز به پله برقی مجهز کنیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که موضوع رفع مشکل پلههای برقی مترو که باعث زحمت شهروندان شده، مورد تأکید شهردار محترم تهران قرار دارد و مرتفع کردن مشکلات ایستگاههای مترو در زمینه پلههای برقی با تدبیر ایشان در دست انجام است، اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر و تأکیدات قالیباف، در آینده نزدیک مردم در ایستگاه-های مترو دیگر دغدغهای به نام پله برقی نداشته باشند.
تشکری هاشمی با بیان این که پله های برقی که در ایستگاههای مترو نصب می شوند، با توجه به حجم انبوه مسافرانی که هر روز از این پلهها استفاده می کنند، از نوع پله های برقی فوق سنگین است، تصریح کرد: پلههای برقی مترو با پله های برقی که در پاساژها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، کاملاً متفاوت است و باید امکان جابه جایی هزاران مسافری که به صورت لحظه ای از این پله ها استفاده می کنند را داشته باشد.
وی در پایان با تأکید بر این که با وجود تمام مشکلات موجود، عملیات عمرانی در زمینه حفر تونل ها و احداث ایستگاه های مترو در اعماق زمینهای تهران در جریان است، خاطرنشان کرد: همزمان، بزرگترین عملیات نصب پله های برقی مترو در پایتخت را تدارک دیده ایم تا با آغاز سال جدید تحصیلی و رشد 20 تا 30 درصدی جابه جایی ها در شهر، مشکلات استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را به حداقل و میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به حداکثر میزان ممکن افزایش دهیم.
انتهای پیام/