برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در کرمانشاه

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه به مناسبت ایام میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ - 24January 2018

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در کرمانشاه برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان و خانواده شهدا امروز در تالار شهر برگزار شد‌.

حجت‌الاسلام «صادق ایرانی» رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه روز پرستار به وجود پربرکت حضرت زینب (س) وابسته و مرتبط شده، اظهار داشت: وجود حضرت زینب (س) بیش از‌ ۵۰ صفت و مقام دارد که هر کدام دنیایی است و این اغلب این صفات در روایات و از زبان امام معصوم (ع) به ایشان اطلاق شده که اوج شخصیت آن حضرت را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام ایرانی از چند ویژگی حضرت زینب (س) که مبتنی بر مقام عبودیت ایشان است به صبر جمیل حضرت و مقام استقامت و شجاعت و حیا اشاره کرد و افزود: از جمله القاب ایشان عقیله بنی هاشم (ع) و  عالمه غیرمعلمه است که ما را متوجه علوم الهی و لدنی آن بانوی با عظمت می‌کند.

وی اضافه کرد: اساساً پیام حماسه کربلا نیز به برکت چنین شخصیتی توانست تداوم یابد که امروز می‌بینیم شهدای مدافع حرم کیلومترها دورتر می‌روند و در دفاع از حرمش از جانشان می‌گذرند تا دست متجاوز به حرم حضرتش نرسد.

«مهدی عبدالمالکی» سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه این مراسم با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حوزه‌های مختلف، گفت: بنا داریم مطابق تقویم مناسبتی در هر مراسم مذهبی از خانواده یکی از شهدای گرانقدر تجلیل کنیم که آغاز این مراسم‌ها امروز به مناسبت ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) و تجلیل از خانواده سردار شهید اکبر نظری بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها