وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تئاتر امروز ایران به سمت خصوصی شدن پیش می‌رود

سید عباس صالحی با اشاره به تمرکز‌ زدایی در هنرهای نمایشی گفت: هنرهای نمایشی امروزه در حال خصوصی شدن است که این یک اتفاق مهم در تئاتر کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ - 29January 2018

تئاتر امروز ایران به سمت خصوصی شدن پیش می‌رودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به قدمت هنر تئاتر اظهار داشت: هنر نمایش در دهه چهارم انقلاب بیش از هر زمان دیگر ایرانی شده است. امروز دیگر هنر نمایش در تهران متمرکز نیست. و از حمایت‌های دولتی فاصله گرفته و خصوصی شده است. جشنواره فجر فرصتی است برای اتفاقاتی تازه اینکه نسل‌های مختلف تئاتر در کنار هم قرار بگیرد. 

وی در ادامه گفت: هنر نمایش یکی از کهن ترین دستاورد بشری است که با مدنیت پیوندی تاریخی دارد. هنر تئاتر به عنوان هنری که به سرمایه انسانی متکی است مرمی مانده و تحت سیطره هیچ قدرتی قرار نگرفته است. هنر تئاتر هنر گفت‌وگو است که در آن انسان با انسان وارد دیالوگ می‌شود. برای همین تئاتر به یک هنر مردمی تبدیل شده است.

صالحی در مورد پیشنه هنرهای نمایشی در ایران توضیح داد: در ایران هم هنرهای نمایشی چنین پیشینه‌ای دارد. نقالی‌ها، پرده خوانی‌ها، تعزیه و ... نمونه هنرهای  نمایشی ایران است. هنرمندان نمایش ایران به داشته‌های خود بیشتر وقوف یافته‌اند و سطح دانش خود را افزایش داده‌اند. 

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار