با تصویب نمایندگان مجلس؛

مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی مشمول قوانین مشاغل سخت شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را به تصویب رساندند که بر اساس آن مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی مشمول مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور شدند.
کد خبر: ۲۷۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ - 30January 2018

مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی مشمول قوانین مشاغل سخت شدندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی طرح استفساریه تبصره 2 ماده 706 قانون تأمین اجتماعی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

طبق این استفساریه نمایندگان معتقد بودند شهرداری مکلف به پرداخت 4 درصد مابه‌التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور به سازمان تأمین اجتماعی برای مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی است.

نماینده سازمان تامین اجتماعی در مجلس در مخالفت با این استفساریه گفت: در صورت تصویب این استفساریه آتش‌نشانان 5 سال زودتر بازنشسته می‌شوند که این بار مالی زیادی برای تامین اجتماعی وارد می‌کند و این استفساریه قانون‌گذاری جدید است.

در ادامه علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران در دفاع از این استفساریه گفت: این طرح قانون جدید نیست، بلکه تأکید بر قانون موجود است؛ زیرا در قانون تامین اجتماعی نیز آتش‌نشانی به‌عنوان مشاغل سخت در نظر گرفته شده است.

متن کامل این استفساریه به شرح زیر است:

آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می‌باشند و از نظر شهر، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان‌آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند و کارفرمایان آنها (شهرداری‌ها) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون، بر اساس اجزای چهار و شش بند ب همین تبصره، مکلف به پرداخت 4 درصد مابه‌التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور به سازمان تامین اجتماعی می‌باشند، مشمول مزایای موضوع تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن می‌شوند یا خیر؟

در پاسخ این استفساریه آمده است: بله؛ مشمول کلیه مزایای موضوع تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن می‌شوند.

نمایندگان با 166 رأی موافق، 21 رأی مخالف 8 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در مجلس این استفساریه را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار