دوست محمدی خبر داد:

برگزاری اولین یادواره شهدای توپخانه و دیده بانی استان اصفهان و چهار محال بختیاری

یادواره شهدای توپخانه و دیده بانی استان اصفهان و چهار محال بختیاری همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید "عباسعلی جان نثاری" در اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ - 04September 2013

برگزاری اولین یادواره شهدای توپخانه و دیده بانی استان اصفهان و چهار محال بختیاری

اسماعیل دوست محمدی دبیر یادواره شهدای توپخانه و دیده بانی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: اولین یادواره 350 شهید توپخانه و دیده بانی لشکرهای 14 امام حسین (ع)، 8 نجف اشرف، قمربنی هاشم دانشکده توپخانه سپاه و گروه توپخانه 15 خرداد یگانهای استان اصفهان و چهارمحال بختیاری با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده های شهدا برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مراسم ساعت 16، روز 14 شهریورماه در محل خیمه گلستان شهدای اصفهان و همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار شهید "عباسعلی جان نثاری" فرمانده گروه توپخانه 15 خرداد که در مصاف با گروهک ضد انقلاب پژاک در کردستان به شهادت رسید، برگزار می شود.

دوست محمدی بیان کرد: تلاش کردیم این یادواره از نظر نحوه برگزاری با سایر یادواره ها متفاوت بوده و با زبان هنر مفاهیم مورد نظر را به حضار منتقل کنیم.

وی از تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس و سرکوب ضدانقلاب در سرتاسر ایران به عنوان یکی از اهداف این یادواره نام برد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از زبان پیشکسوتان و هنر به نسل جوان و نیز تبیین سیره عملی شهدای توپخانه و دیده بانی از دیگر اهداف این مراسم است.

دبیر یادواره شهدای توپخانه و دیده بانی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اظهارداشت: دعوت از صدا وسیمای استان اصفهان برای پوشش خبری برنامه و پخش گزیده های آن در زمانهای مختلف بعد از یادواره و نیز پخش برنامه هایی جهت تبیین نقش توپخانه قبل از برگزاری یادواره، از فعالیت هایی است که در راستای پوشش رسانه ای این مراسم انجام شده است.

وی از جمع آوری خاطرات فرماندهان توپخانه و دیده بانی و تهیه مستند جهت پخش در برنامه عرشیان خبر داد و افزود: همچنین از بیش از 50 نشریه مکتوب و خبرگزاری برای پوشش خبری این یادواره دعوت به عمل آمده است.

دوست محمدی، با اشاره به علت همزمانی برگزاری یادواره شهدای دو استان، بیان کرد: لشگر 44 قمربنی هاشم(ع) که در حال حاضر زیر مجموعه سپاه استان چهار محال و بختیاری است، در زمان جنگ تحمیلی متعلق به استان اصفهان بوده و تعداد زیادی از شهدایی که در این یادواره تجلیل می شوند ساکن استان اصفهان بوده اند.

وی افزود: اما لشکر 14 امام حسین (ع) که در زمان جنگ متعلق به استان اصفهان بود بعد از دوران دفاع مقدس زیر مجموعه سپاه استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

دبیر یادواره شهدای توپخانه و دیده بانی تصریح کرد: استان اصفهان با 23 هزار شهید جزء استان هایی است که بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان از نظر نیروی انسانی، ستادهای پشتیبانی و جذب کمکهای مردمی نیز بسیار فعال بودند به طوری که لشکرهای استان اصفهان از طریق مردم خود استان پشتیبانی می شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار