آذری جهرمی هشدار داد؛

خطر پردازش اطلاعات کاربران ایرانی توسط خارجی‌ها

وزیر ارتباطات گفت: اگر در حوزه ارائه فناوری‌های نوین که به ارتقاء بهره‌وری کمک می‌کند، خدمات ارائه ندهیم، اطلاعات کاربران در خارج از کشور مورد پردازش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 30January 2018

خطر پردازش اطلاعات کاربران ایرانی توسط خارجی‌هابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات در همایش تخصصی سرآمدان فناوری و صنعت بسیج اظهار داشت: در حوزه کسب و کارهای نوین، 23 درصد فعالیت‌های این حوزه در مرحله رشد اولیه قرار دارد، 15 درصد نمونه محصول اولیه ارائه داده‌اند، 11.5 درصد نیز در حال گسترش بازارهای جدید هستند. همچنین نیم درصد به مرحله بلوغ رسیدند. از سوی دیگر 17 درصد شرکت‌های این حوزه در موضوع خرید و فروش، 12.5 درصد در حوزه ITC و 8.5 درصد در بخش آموزش و سرگرمی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های سلامت، گردشگری و صنایع دستی، آب، برق و انرژی نیز می‌تواند مورد توجه کسب‌ و کارهای نوین قرار گیرد، گفت: از مجموع فعالیت‌هایی که در حوزه کسب و کارهای نوین صورت می‌گیرد، 39.5 درصد استانی، 7 درصد محلی، یک دهم درصد منطقه‌ای و 6 دهم درصد در سطح جهانی است؛ در واقع این آمار نشان می‌دهد که در حوزه صادرات کسب و کارهای نوین فعال نیستیم.

آذری جهرمی بیان داشت: امروز اگر در حوزه ارائه فناوری‌های نوین که به ارتقاء بهره‌وری کمک می‌کند، خدمات ارائه ندهیم، فردا اطلاعات ریز کاربران در خارج از حاکمیت کشورمان مورد پردازش قرار می‌گیرد. زمانی که در دنیا سوئیچ‌های موبایل در حال ساخت بود، شرکت‌های دانش بنیان ما با آسیای شرقی رقابت می‌کردند اما امروز ما کجا هستیم و آن‌ها در کجا قرار دارند.

وزیر ارتباطات گفت: یکی از جایگاه‌های رشد نخبگان، بسیج است؛ حال آیا امروز ظرفیت بسیج برای اینکه بتواند اندیشه ناب یک جوان بسیجی در عرصه فناوری اطلاعات را رشد دهد، فعال شده است. هر پایگاه بسیج می‌تواند یک «استارت آپ» باشد؛ همچنین چرا امروز در مساجد موضوع تکنولوژی مطرح نمی‌شود؛ این عرصه‌ای است که نیاز به هماهنگی با دولت ندارد. چشم امید ما به قلب و مغزهای جوانان مومن و دینداری است که بخش زیادی از آن‌ها در بسیج هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار