عراقچی در همایش «قدس، پایتخت صلح ادیان»:

قدس پایتخت قطعی جهان اسلام و فلسطین است

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر حفظ هویت تاریخی، فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز قدس شریف گفت: قدس پایتخت قطعی جهان اسلام و فلسطین است.
کد خبر: ۲۷۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 31January 2018

قدس پایتخت قطعی جهان اسلام و فلسطین استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در همایش «قدس پایتخت صلح ادیان»، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشتن آغاز دهه فجر اظهار داشت: این همایش بسیار  مهم و به‌موقع است و واقعاً باید به زکاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات تبریک گفت، زیرا قدس و حواشی قدس را به عنوان موضوع اول جهان اسلام باید زنده نگه داشت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: حضور ادیان در این اجلاس و مشارکت آنان بسیار مهم است. معرفی قدس به‌عنوان پایتخت صلح برای جهان و اینکه بیت‌المقدس جزو تغییر ناپذیر، جدایی‌ناپذیر، و تقسیم‌ناپذیر جهان اسلام و فلسطین باید مدنظر داشت.

وی افزود: قدس شریف قبله‌گاه اول مسلمانان است و اهمیت بسیار بزرگی برای جهان اسلام دارد. ما همواره از این واقعیت، حمایت کردیم و خواهیم کرد و از حرکتی که در جهت تغییر این واقعیت ایجاد شود، مقابله خواهیم کرد.

عراقچی از قدس شریف به عنوان مرکزی برای همه ادیان (اسلام، مسیحیت و یهودیت) یاد کرد و گفت: قدس مورد احترام همه ادیان الهی است و باید همچنان باقی بماند. اقدام اخیر رئیس‌ جمهور آمریکا برای شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونسیتی و انتقال سفارت آن کشور به بیت المقدس قطعاً اقدام محکومی است و از طرف جهان اسلام و حتی جامعه بین‌الملل هم محکوم شده است.

وی تصریح کرد: قدس شریف پایتخت قطعی فلسطین است و این موضوعی است که همه جهان اسلام به آن اذعان دارند و پای آن ایستاده‌اند. به فرموده رهبر معظم انقلاب این اقدام، نشان از عجز آنان دارد و بی تردید این اقدام ترامپ منجر به تسریع بازگشت قدس به آغوش جهان اسلام و فلسطینیان خواهد شد.

عراقچی افزود: بیت المقدس یکی از شهرهای تاریخ‌ساز است و هم به لحاظ تاریخی و هم فرهنگی و سیاسی جایگاه بسیار مهمی دارد. وظیفه ما غیر از تلاش برای آزادی قدس شریف، تلاش برای حفظ هویت تاریخی، فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز قدس شریف نیز هست.

وی در پایان، با تأکید بر اینکه قدس پایتخت قطعی جهان اسلام و فلسطین است، گفت: نهادهایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید مأموریت و اقدامات خود را در راستای حفظ هویت فرهنگی قدس شریف به کارگیرند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار