مجتهدزاده:

برای رسیدن به کمال باید زندگی‌نامه شهدا را بخوانیم/ شهدا سبک زندگی جهادی را به ما آموختند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: شهدا کامل بودند؛ لذا برای رسیدن به کمال باید زندگی‌نامه شهدا را بخوانیم.
کد خبر: ۲۷۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 02February 2018

به گزارش دفاع پرس از مازندران، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سی و یکمین محفل معنوی بر بال خاطره بزرگداشت «سید محسن موسوی» دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان توسط رژیم صهیونیستی که از سوی جبهه فرهنگی فاطمیون در مسجد قهاریه بابل برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی که از سوی نهادهای فرهنگی از جمله جبهه فرهنگی فاطمیان بابل در راستای پر کردن خلأ که در جامعه احساس می‌شود انجام می‌گیرد، ستودنی است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه جبهه استکبار بعد از شکست در جنگ سرد برای جنگ نرم برنامه‌ریزی می‌کند، تنها زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است که می‌تواند هم توطئه دشمنان را خنثی کند و هم برای انسان‌ها ذخیره معنوی و نشردهنده فرهنگ پویا باشد.
 
مجتهدزاده تصریح کرد: زمانی‌که در مسیر دیگری بودم همیشه می‌گفتم کسانی که عزیزان خود را در راه خدا فدا می‌کنند از عاطفه و احساس لازم برخوردار نیستند؛ اما بعد فهمیدم عشق و وابستگی کسانی که در مسیر خدا هستند بیشتر بوده و جلوه‌های خدا را بیشتر از افراد دیگر دوست دارند، اما چنان عشق خدا در آنها زیاد است که به راحتی دیگر عشق‌ها را فدا حضرت حق می‌کنند.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خانواده شهدا سرمایه و ذخایر معنوی کشور و پشتوانه جوانانی هستند که از هیچ دشمنی نمی‌هراسند.
 
وی یادآور شد: اهل ساری هستم و در شرایط آن زمان  در سن 14 سالگی بدون هدف زندگی می‌کردم و در روزمرگی خود غرق بودم که خداوند به من توفیق آشنایی با همسرم را داد، پدر همسرم روحانی و همسرم فعال سیاسی بود که در سن 10 سالگی مبارزه سیاسی خود را شروع کرد.
 
مجتهدزاده با اشاره به اینکه همسرم در سن 14 سالگی دیپلم گرفت و در رشته مهندسی برق فنی تهران قبول شد و از نخبگان علمی و دینی زمان خود بود، ادامه داد: من توسط خواهرش با او آشنا شدم؛ زیرا از بستگان دور پدرم بود که در پاسخ به سوالات دینی به من کمک می‌کرد و سبب تحولات دینی عظیمی در من شد.
 
وی گفت: در سال 54 به دست ساواک اسیر شد و تحت شکنجه سنگین قرار گرفت که با دعای خانواده به شکل معجزه آسا با توسل به خانم ام البنین (س) آزاد شد.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اضافه کرد: بعد از اسارت با هم ازدواج کردیم و مبارزات را در کنار هم ادامه دادیم، تا اینکه تحت فشار ساواک مجبور به ترک ایران با ویزای جعلی و وارد دانشگاه شدیم؛ اما بیشتر تمرکز ما بر اهداف انقلاب بود.
 
همسر دیپلمات ایرانی «سید محسن موسوی» تصریح کرد: بعد از اینکه امام به پاریس رفتند همسرم به دیدار وی رفت و درخواست مبارزه مسلحانه کرد که امام مخالفت کرد و همسرم به فرمان ولی خود لبیک گفت، اما تعدادی که با مخالفت رهبر مواجه شدند سرپیچی کرده و بعدها عضو منافقین شدند.
 
مجتهدزاده افزود: بعد از پیروزی انقلاب به ایران برگشتیم و من وارد سپاه خواهران شدم و در کنارش مدرس سیاسی و امداد بودم تا اینکه انقلاب فرهنگی مطرح شد و دانشگاه‌ها درگیر جنگ نظامی شدند و مدتی دانشگاه‌ها تعطیل شد.
 
وی ادامه داد: همسرم با دکتر چمران به لبنان رفتند و شهید چمران همسرم را سفیر سفارت ایران در لبنان معرفی کرد، برای تولد فرزندم به لبنان رفتم و فرزندم را به دنیا آوردم و در کنارش ماندم، همسرم هر هفته کنفرانس مطبوعاتی علیه رژیم عراق برگزار می‌کرد؛ لذا بارها در صدد ترور وی برآمدند.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: وی بارها گفته بود که روحم بزرگ‌تر از جسم من است و تنها با شهادت روحم آزاد می‌شود، زمانی که دشمن با 90 تیر ماشین وی را مورد ترور قرار داد و او به طور معجزه‌ آسایی جان سالم به در برد، همیشه می‌گفت مسئولیت من سنگین‌تر شده و با قاطعیت سخن از رفتن می‌زد.
 
همسر دیپلمات ایرانی «سید محسن موسوی» یادآور شد: در آخرین نامه‌ای که برایم نوشت، گفت اتفاقی برای من رخ می‌دهد که من نه شهید و نه زندانی می‌شوم که چنین شد.
 
مجتهدزاده با بیان اینکه همسرش بزرگترین استادش و استاد همه اطرافیانش بود، افزود: شهدا کامل بودند؛ لذا برای رسیدن به کمال باید زندگی‌نامه شهدا را بخوانیم. خانواده شهدا مورد عنایت خداوند و شهدا هستند.
 
وی اضافه کرد: همیشه راضی به رضای خدا باشید، باید آخرت خود را درست کنیم که با بی‌اخلاقی، دروغ، ریا، غیبت و بی‌احترامی به خانواده درست نمی‌شود، شهدا سبک زندگی جهادی را به ما می‌آموزند، باید اعمال شهدا در ما تاثیر بگذارد، باید خانواده شهدا سبک شهدا را ارئه دهند تا شاهد تمدن اسلامی و مدینه فاضله برای آمادگی ظهور امام عصر باشیم، باید به نسل جدید اطلاع دهیم که رژیم پهلوی با مردم و جامعه چه کرد.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دولت اسلامی هنوز شکل نگرفته است، تا زمانی که نکات اخلاقی را حفظ نکنیم جوانان از ما یاد نمی‌گیرند، باید عامل شویم تا خروجی ما سبب تحولات روحی شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار