سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/ ۳؛

فیلم‌های امروز جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه+ پوستر

فیلم‌های دومین روز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینما ملت (کاخ رسانه) را بشناسیم.
کد خبر: ۲۷۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ - 03February 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امروز (شنبه، 14 بهمن‌ماه) با نمایش و معرفی 2 فیلم «شعله‌ور» در ساعت 14، «بمب» در ساعت 17 و «مجموعه فیلم‌های کوتاه» ساعت 20 از سرگرفته خواهد شد.

«شعله‌ور»

فیلم شعله‌ور به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده است. «شعله‌ور» قرار بود سال گذشته و در سی و پنجم جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید که به دلیل طولانی شدن مراحل فیلمبرداری آماده نشد و امسال در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی نیا، مژگان صابری و بهمن پرورش بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلمنامه «شعله‌ور» به طور مشترک توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله به نگارش درآمده است و مضمونی اجتماعی دارد.

این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد… .

عوامل فیلم سینمایی «شعله‌ور» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، دستیار اول کارگردان: سعید بیات، مدیر برنامه‌ریزی: داوود باقری، صدابردار: علی عدالت دوست، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، مدیر تولید: فرشید رئوفی، تدوینگر: مهدی سعدی، عکاس: امیرحسین شجاعی.

فیلم‌های امروز جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه+ پوستر

خلاصه داستان: فیلم سینمایی شعله‌ور درباره کسی است که تمام سعی خود را می‌کند که زندگی بی دغدغه‌ای داشته باشد اما تنش‌های روحی،‌ خانوادگی و محیطی او را در محاصره خود قرار می دهند. شعله‌ور داستان زندگی فرید (امین حیایی) است که با تمام سختی ها و درگیری هایش در زندگی عددی نشده است! این احساس، همه زندگی او را تحت تاثیر قرار  می دهد و …

«بمب؛ یک عاشفانه»

«بمب؛ یک عاشقانه» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پیمان معادی و تهیه کنندگی احسان رسول‌اف و پیمان معادی محصول سال ۱۳۹۶ است. فیلمنامه فیلم «بمب، یک عاشقانه» جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیاپاسفیک در سال ۱۳۹۳ دریافت کرده‌است.

در میانهٔ سال‌های جنگ و در اوج بمباران‌های تهران، روزگار با بیم و ترس می‌گذرد. اما عشق و دل‌دادگی و زندگی و امید، هراس ملموس مرگ را به فراموشی می‌سپارد؛ رفتگان در کلماتِ زندگان تکرار می‌شوند. مرگ، سؤال مطلق است و عشق، ابهام مکرر. «بمب؛ یک عاشقانه» با کورسوی امیدبخش زندگی کار دارد نه با سیاهی مطلق مرگ.

فیلم‌های امروز جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه+ پوستر

«مجموعه فیلم‌های کوتاه»

- فیلم «مارلون» به کارگردانی درناز حاجی ها به مدت زمان ۱۳ دقیقه به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی روایتگر داستان پسر بچه ۱۰ ساله ای است که مادرش او را برای تست بازیگری آماده می کند.

- فیلم کوتاه «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و به تهیه کنندگی مدرسه ملی سینما که تاکنون توانسته است جوایز مختلفی کسب کند نیز از دیگر آثار کوتاهی است که در این دوره از جشنواره حضور دارد. این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای داستان مردی است که قصد خروج از مرز را دارد.

- «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و تهیه‌کنندگی حلقه فیلمسازان بی کلام گلوب و علیرضا قاسمی است. این فیلم کوتاه ماجرای دختری نوجوان است که با جسد مادرش در پزشکی قانونی مواجه می شود. خورشید چراغی پور، رویا بختیاری، سیاوش چراغی پور، امیر تقدیری، پیمان نعیمی و احمد امینی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

- فیلم «فاش» به کارگردانی احسان مختاری و تهیه‌کنندگی بهنام عابدی و حامد حسینی سنگری چهارمین فیلم در حوزه سینمای کوتاه است که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه پیدا کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار