سردار امیری:

5.6 درصد از جانباختگان تصادفات کودکان زیر 7 سال هستند

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت:‌ 5.6 درصد از جانباختگان تصادفات امسال کودکان زیر 7 سال بودند.
کد خبر: ۲۷۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ - 03February 2018

5.6 درصد از جانباختگان تصادفات امسال کودکان زیر 7 سال بودندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «موسی امیری» جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در همایش کاهش سوانح ترافیکی اظهار داشت:‌ مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیکی جلوگیری کنند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم؛ با تخلف کمتر و رعایت بهتر قوانین شاهد کاهش سوانح ترافیکی خواهیم بود.

وی عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسک بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نکردن از صندلی ایمن کودکان برشمرد و عنوان کرد: در 9 ماه امسال، 5.6 درصد جان باختگان حوادث رانندگی، کودکان زیر 7 سال بوده‌اند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا سرعت غیرمجاز را یکی از مهم‌ترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: سهم سرعت غیرمجاز در 9 ماه امسال، 19.6 درصد تصادفات فوتی و جرحی جاده‌ای بوده، ضعف‌های فنی و ایمنی وسایل نقلیه نیز از دیگر عوامل خطر است.

امیری گفت:‌ حواس پرتی دیگر موردی است که 9 ماه امسال، 35 درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است.

این مقام انتظامی گفت: عوامل موثر مواجهه با خطر شامل 90 درصد تردد در جاده‌ها، هفت درصد تردد ریلی و سه درصد تردد هوایی و دریایی است.

امیری ادامه داد: بار سوانح ترافیکی کاهش نمی‌یابد، مگر اینکه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیکی همراه باشیم.

وی بیان کرد:‌ سوخت ارزان، استفاده بی‌رویه از وسایل نقلیه و در نتیجه افزایش میزان استفاده از خودروهای شخصی موجب کاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده و اگر در حمل و نقل فقط به افزایش عرضه بپردازیم و نتوانیم تقاضا را مدیریت کنیم، زمینه برای تردد بیشتر فراهم می‌شود و در نتیجه افراد را در معرض خطر بیشتر قرار داده‌ایم.

امیری نزدیک شدن فاصله بین شهرها، افزایش نیاز به تردد و وجود مدارس در حاشیه راه‌ها را از عوامل موثر بر رخداد تصادف برشمرد و اضافه کرد: ضعف آموزش، عوامل پدیداری (دیدن و دیده شدن) و تامین روشنایی مسیر از دیگر موضوعات در این زمینه هستند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از وقوع روزانه 450 تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور به طور میانگین سخن گفت: این تصادقات روزانه 40 کشته و 900 مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

این مقام انتظامی از مردم خواست همراهی داشته باشند تا رفتار رانندگی تغییر پیدا کند و همانطور که رعایت بستن کمربند ایمنی اکنون جا افتاده است باید رعایت دیگر قوانین را نیز آغاز کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها