بودجه سال 97 موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصویب شد

بودجه سال 97 موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سومین جلسه هیات امنای این موزه به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۷۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ - 15February 2018

بودجه سال 97 موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصویب شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سومین جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز و به ریاست سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در محل این موزه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گزارشی از جلسات و مصوبات هیات امنا و هیات مدیره این موزه ارائه کرد که اجرای مصوبات دومین جلسه هیات امنا، ابلاغ ساختار و تشکیلات موزه برای مدت سه سال، انعقاد 50 تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی نیروهای مسلح برای بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب از موزه، انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی هوایی ارتش و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، نیروی انتظامی، موسسه بهداری دفاع مقدس، سازمان بسیج جامعه زنان و تعامل و ارتباط با موزه‌های داخلی و برخی از موزه‌های خارجی مهمترین محورهای این گزارش بودند.

سردار کارگر در خصوص مصوبات جلسات هیات مدیره گفت: در سال جاری، 103 مصوبه طی 19 جلسه به تصویب رسید که مهمترین آن‌ها که در نیمه دوم سال جاری به تصویب رسیدند، عبارتند از اصلاح ساختار سازمانی موزه، هماهنگی جامع بازرسی موزه، تهیه و تدوین نحوه ضبط تاریخ شفاهی، پیگیری تشکیل نقش یگان‌ها و سازمان‌های تهران در دفاع مقدس، تعیین تکلیف فعالیت راهیان نور توسط موزه، تصویب طرح افزایش مخاطبین، تعیین حداقل بازدیدکنندگان، تصویب انجام مطالعات در خصوص تبیین انقلاب اسلامی برای ایجاد بخش انقلاب اسلامی در موزه و برگزاری نخستین رزمواره مدافعان حرم.

در ادامه «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در دومین جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تاریخ 6 مهر سال جاری به عنوان مدیرعامل این موزه معرفی شد، گزارشی از عملکرد مدیریتی خود طی 4 ماه و نیم گذشته ارائه داد.

وی در گزارش خود به انجام و آغاز طراحی پورتال جامع موزه، طراحی تقویم مناسبتی ویژه موزه، ایجاد حوزه انقلاب اسلامی در موزه مبتنی بر گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی، ایجاد بخش تهران در موزه، نقش بانوان در دفاع مقدس، طراحی بخش کودک و نوجوان در موزه، طرح توسعه گردشگردی دفاع مقدس با نگاه و تاکید به موزه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا و برگزاری همایش‌های علمی در حوزه راهبردی اشاره کرد.

جعفری در خصوص بازدیدها گفت: میانگین بازدیدها از ابتدای قبول مسئولیت توسط بنده 300 نفر در روز بود که اکنون به بالای 500 نفر در روز رسیده است؛ البته در دهه فجر امسال که بازدید از موزه رایگان بود و فیلم‌های جشنواره فجر که مرتبط با دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بود و در موزه اکران شد، بازدید به بالای 2 هزار نفر در روز رسید و امیدواریم در نوروز نیز با همکاری شهرداری تهران این رقم بازدید را داشته باشیم و موزه به عنوان نقطه گردشگری در نوروز قرار بگیرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در مدت اخیر جمع بسیاری از مسئولان و نخبگان داخلی و مقامات نظامی دیگر کشورها از موزه بازدید داشته‌اند. همچنین تلاش داشته‌ایم با همکاری صدا و سیما، این موزه را در رسانه معرفی کنیم و می‌توانیم برنامه‌های زنده تلویزیونی باشیم. ضمن اینکه در مدت اخیر 30 برنامه تلویزیونی ضبط شده است.

«چشم‌انداز، رسالت و ماموریت» موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دستور کار دیگر این جلسه بود که مورد بحث و بررسی توسط اعضا قرار گرفت و قرار شد مورد بازبینی و اصلاحاتی قرار گیرد.

بودجه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز موضوع دیگری بود که اعضا درباره آن به تبادل نظر پرداختند. اعضا در این رابطه توافق کردند تا میزان بودجه سال گذشته برای سال 97 مصوب شود که شهردار و اعضای شورای شهر تهران نیز در راستای تامین اعتبارات قول همکاری دادند.

همچنین در این جلسه بر لزوم ایجاد بخش‌های «انقلاب اسلامی» و «نقش تهران در دفاع مقدس» و تقویت آن بخش‌ها تاکید شد.

سرلشکر باقری در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن، اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور پر شکوه و پر تراکم نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی روز 22 بهمن، فتنه‌های دشمنان را خاموش کردند و ان‌شاالله بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به بازدید فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در تاریخ 5 دی ماه سال جاری صورت گرفت، گفت: پس از این بازدید طی جلسه‌ای قرار شد که دانشجویان مراکز آموزشی نیروهای مسلح از این موزه بازدید داشته باشند و تعامل بین نیروهای مسلح و موزه بیش از پیش شود. همچنین چندین مصوبه در خصوص حمایت نیروهای مسلح از این موزه به تصویب رسید.

در این جلسه سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رییس هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محمد علی نجفی شهردار تهران و جانشین رییس هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)، سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، سردار سرتیپ محسن فتحی‌زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما و علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

گفتنی است موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اسفند ماه سال گذشته پس از تصویب و ابلاغ فرمانده معظم کل قوا از ادغام باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت شهرداری تهران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیروهای مسلح تشکیل شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار