مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

استان سمنان میزبان ۳ شهید دوران دفاع مقدس است

«محمدحسن سلامی» گفت: پیکر‌های مطهر ۲ شهید گمنام و یک شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، مهمان شهرستان‌های «سمنان»، «دامغان» و «مهدیشهر» در ایام شهادت ام‌ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) هستند.
کد خبر: ۲۷۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ - 18February 2018

استان سمنان میزبان دو شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس می باشدسرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت وگو با دفاع پرس، اظهار داشت: استان سمنان بار دیگر، رنگ بوی و معنویت به خود گرفته و پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس، مهمان شهرستان‌های «سمنان»، «دامغان» و «مهدیشهر» در ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) هستند.

وی افزود:از میان شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای گمنام و مفقودالاثر از مظلوم‌ترین‌ها هستند، شهدایی که برای دفاع از انقلاب، اسلام و کشور اسلامی مظلومانه شهید شدند و پس از سالیان سال به وطن بازگشتند.

سلامی درخصوص یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان بیان داشت: در استان سمنان ۴۴ یادمان با ۱۴۶ شهید گمنام در دانشگاه‌ها، نیرو‌های مسلح، دستگاه‌های اجرایی، امکان زیارتی، گردشگری و تاریخی، روستا‌ها و... وجود دارد که کانون‌هایی برای فعالیت‌های اثربخش فرهنگی جوانان است.

وی بیان داشت: در سطح استان سمنان هریک از یادمان‌های شهدای گمنام دارای هیئت امنا هستند که در مجوع بیش از ۲۰۰ خادم شهدا در استان جهت خدمت‌گذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی فعالیت دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص خنثی کردن توطئه و تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: جوانان و مردم مؤمن و انقلابی با وجود شهدای دفاع مقدس و گمنام، صراط مستقیم حق و صراط مستقیم انقلاب را گم نخواهند کرد و در مسیر انقلابی بودن و انقلابی ماندن قدم خواهند برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار