سردار نقدی مطرح کرد؛

طراحی مدل‌های جدیدی از سربازی

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: برای استفاده مطلوب از مهارت سربازان می‌توان مدل‌های جدیدی از سربازی را طراحی کرد، به عنوان مثال می‌توانیم سربازی سه ساله را با امتیاز بیشتری ایجاد کنیم.
کد خبر: ۲۷۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 19February 2018

می‌توانیم سربازی سه ساله داشته باشیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در دومین پیش‌نشست همایش علمی مهارت‌آموزی سربازان با اشاره به اینکه سربازی خدمت مقدسی است که خانواده‌ها در گذشته نسبت به آن حس خوبی داشتند، اظهار داشت: متاسفانه امروز این حس خوب مورد تهاجم قرار گرفته که دو علت داخلی و خارجی دارد؛ علت داخلی آن به دلیل تحولات اجتماعی ناشی از افزایش سطح تحصیلات جوانان و بیکاری آن‌هاست و علت خارجی آن هم که از سوی دشمنان دنبال می‌شود، ایجاد شکنندگی در هویت ملی است.

وی با بیان اینکه تهاجم دشمنان به این موضوع با هدف ایجاد انشقاق میان وحدت ملی صورت می‌گیرد، افزود: البته در این میان افرادی هم هستند که ناآگاهانه به این مسائل دامن می‌زنند، در حالی که تشخصیص درستی نسبت به اصل موضوع ندارند؛ زیرا بودجه دفاعی ایران سه درصد تولید ناخالص ملی است، در صورتی که در کشوری مانند عربستان این عدد ۱۲ درصد است، به همین جهت بین سربازی حرفه‌ای دیگر کشور‌ها با نظام سربازی در کشور ما تفاوت وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با انتقاد از کسانی که زمان انتخابات وعده و وعید‌های متعددی از جمله در خصوص سربازی می‌دهند، ادامه داد: مهارت‌آموزی سربازان می‌تواند خلأ موجود در نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی را پر کند؛ زیرا در این دو نظام آموزشی بویژه در دانشگاه‌ها ۸۵ درصد آموزش‌ها نظری ،در حالی که این عدد باید به آموزش‌های مهارتی اختصاص داشته باشد.

سردار نقدی اضافه کرد: امروز جوانان ما با معضل کار مواجه هستند و توقعات آن‌ها هم بالا رفته است؛ لذا با مهارت‌آموزی می‌توان مشکلات آن‌ها را اصلاح کرد؛ البته لازمه‌ی این کار هم در ابتدا انگیزه دادن به سرباز است؛ زیرا کسی که خود داوطلب یادگیری است، با کسی که به اجبار بیاید، خیلی متفاوت است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر برای استفاده مطلوب از مهارت سربازان می‌توان مدل‌های جدیدی از سربازی را طراحی کرد، به عنوان مثال می‌توانیم سربازی سه ساله را با امتیاز بیشتری ایجاد کنیم، تا کار‌های تخصصی در زمان مشخص اثرات خود را نشان دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه افزود: ایجاد مدل جدید می‌تواند میزان کادر نیرو‌های مسلح را بکاهد و در مقابل از نیروی سرباز متخصص استفاده کند؛ همچنین باید بسیج عمومی برای حل مشکلات مردم را مد نظر قرار دهیم؛ به عنوان مثال در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌ها می‌توانیم برای کاهش بی‌سوادی در کشور از سربازان بهره ببریم.

نقدی با بیان اینکه باید از ظرفیت پادگان‌ها که بلااستفاده است، برای ایجاد کارگاه و به منظور بهره‌مندی از مهارت سربازان استفاده کرد، گفت: امروز در استان خوزستان بسیاری از اماکن به جای مانده از جنگ را داریم که بلااستفاده مانده بود و اکنون به مراکز تولید در بخش‌های مختلف تبدیل شده است؛ البته باید استعداد‌های نظری و ویژه را نیز پیدا کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار