رزمنده عراقی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

روایتی از دلاوری یک جوان ایرانی/ امیدوارم خدا ما را شرمنده شهدا نکند

یک رزمنده عراقی به توصیف ویژگی‌های فرمانده جوان شهید «حسین قمی» پرداخته است.
کد خبر: ۲۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 27March 2018

روایت رزمنده عراقی از دلاوری یک جوان ایرانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یکی از رزمندگان عراقی جبهه‌های مقاومت و از همرزمان شهید «حسین قمی» در توصیف ویژگی‌ها و فعالیت‌های این شهید گفت: اواخر سال 1392 در برنامه اعزام نیرو به سوریه با شهید حسین قمی آشنا شدم. این همکاری تا سال 94 ادامه داشت.

وی افزود: شرف، بزرگواری، تواضع و شجاعت حسین در راه خدا و نسبت به همکاران خود بی‌نظیر بود. یکبار به شوخی گفتم پس چه زمانی می خواهی ازدواج کنی؟ اشاره‌ای به مسوول کناری‌اش کرد و با خنده گفت: مگر این‌ها اجازه می‌‎دهند آنقدر که ماموریت می‌دهند.

این رزمنده عراقی بیان کرد: بسیار وظیفه‌شناس بود، من این خصوصیت وی را تحسین می‌کنم. در عملیات دفاع از «سامرا» حضور فعال داشت و در بحث انحراف مسیر از روی سد که اجازه نداد تکفیری‌ها سد سامرا به عنوان بزرگترین سد عراق را منهدم کنند، شرکت داشت. حسین با کمک مهندسی رزمی و رزمنده‌های ایرانی در این عملیات فعال بود.

وی ادامه داد: در اواسط سال 94 تا 95 که همدیگر را دیدیم، همکاری نزدیکی در آزادسازی دو شهرک «نبل» و «الزهرا» داشتیم. این شهید بسیار بزرگ است و من خودم را در مقابلش کوچک می‌بینم. خدا را شکر می‌کنم، اسلام شهدای بزرگی چون شهید قمی و «دقایقی» دارد. امیدوارم خدا ما را شرمنده شهدا نکند و عاقبت خانواده شهید را ختم به خیر و فرزندش را زیر سایه امام زمان (عج) حفظ کند.

بنا بر این گزارش، شهید «مرتضی حسین‌پور شلمانی» با نام جهادی «حسین قمی» از فرماندهان جوان سپاه پاسداران متولد سال 64 در گیلان بود. وی پس از پایان تحصیلات دبیرستان برای گذراندن دوره‌های تخصصی وارد دانشکده افسری شد.

شهید قمی فرماندهی قرارگاه حیدریون را برعهده داشت و سال 92 با اوج‌گیری درگیری‌ها در سوریه به این کشور اعزام شد و با ورود نیروهای تکفیری به عراق به کمک رزمندگان عراقی رفت و در عملیات آزادسازی سامرا نقش تعیین کننده‌ای داشت.

قمی در جریان به اسارت درآمدن و شهادت شهید «محسن حججی» در تاریخ 18 مردادماه امسال در جریان حمله نیروهای تکفیری به شهادت رسید و پیکرش طی تشییعی با شکوه با حضور اقشار مختلف مردم در زادگاه وی در «لنگرود» به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار