سردار کارگر تاکید کرد؛

ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنر/ آثار دفاع مقدس باید لطیف و محسوس باشد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنر، گفت: آثار دفاع مقدس باید لطیف و محسوس باشد.
کد خبر: ۲۸۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 26February 2018

ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنر/ آثار دفاع مقدس باید لطیف و محسوس باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هشتمین همایش سراسری مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (دوشنبه 7 اسفند) در مجموعه فرهنگی دوکوهه برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموعه‌ای می‌تواند در راه و مسیر خود به موفقیت و تعالی برسد که همدلی و هماهنگی داشته باشد، اظهار داشت: در بنیاد قرارمان بر این است که همگی در حوزه ماموریتی خود تلاش و ممارست هوشمندانه داشته باشیم و بپذیریم که همه ما در پیروزی‌ها و شکست‌ها با یکدیگر شریک هستیم.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت گسترده در حوزه حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، گفت: در 5 سال گذشته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اندازه 20 سال کار شده است، اما باید توجه داشته باشیم به اندازه 50 سال دیگر کار برای انجام دادن، داریم.

سردار کارگر با بیان اینکه رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، تصریح کرد: ما معتقدیم که اراده الهی و لطف و عنایت سیدالشهدا (ع) در بنیاد وجود دارد و اگر ما در جهت اعتلای اهداف حرکت کنیم، قطعاً شهدا دست ما را می‌گیرند.

وی بیان اینکه ما نباید به دنبال حساب و کتاب‌های دنیوی باشیم تا از اهداف والای خود یعنی ادامه دادن راه شهدا دور شویم، افزود: کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نباید خود را با دیگر سازمان‌ها و نهادها مقایسه کنند، چرا که ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و اگر راه شهدا را نپیماییم، نباید در بنیاد بمانیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما اگر تابع و مطیع رهبر معظم انقلاب هستیم باید به فرمایشات ایشان گوش فرا داده و در عمل نیز فرمانبر فرمایشات و منویات معظم له باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید خود را مکلف به انجام وظایف و ماموریت‌ها بدانیم، افزود: ما در قبال شهدا، خانواده‌های شهدا و نسل جوان مسئولیم و باید گنجینه عظیم دفاع مقدس را با روش‌های نوین و هنرگونه به جامعه انتقال دهیم.

سردار کارگر با تاکید بر اهمیت نقش سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: ماموریت شما در این سازمان خطیر و اثرگذار است، و حتی شما نسبت به موزه‌ها نیز مسئولیت دارید، لذا باید تلاش کنیم تا مراکز فرهنگی ما پاتوق هنرمندان، اعم از سینماگران، هنرمندان عرصه موسیقی، هنرمندان عرصه نقاشی، عکاسی و تصویربرداری و... باشد.

وی با بیان اینکه هنر در فضای مجازی با هنر در فضای غیر مجازی در مدل و روش ارائه تفاوت دارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه دفاع مقدس این است که کمتر مفاهیم دفاع مقدس را به زبان هنر درآورده‌ایم، که باید در این عرصه کار کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس مملو از شادابی، لطافت، محبت و تجلی ارزش‌های انسانی و نبوغ بوده است، بیان داشت: اگر اینگونه نبود این همه موفقیت کسب نمی‌شد، از این رو باید آثاری که در این حوزه ساخته می‌شود، لطیف، شاداب، و محسوس باشد؛ یعنی آنقدر جذاب باشد که احساس مخاطب را درگیر کند.

سردار کارگر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دی ماه سال جاری گفت: مقام معظم رهبری مطلب مهمی را در خصوص دفاع مقدس فرمودند مبنی بر اینکه «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

وی با تاکید بر تاریخ معاصر ایران گفت: طی صد الی دویست سال گذشته یعنی در دوران قاجار، پهلوی اول و دوم هر زمانی که جنگ یا درگیری رخ داده است، بخش‌هایی از کشورمان را واگذار کرده‌ایم و در برخی مواقع حتی حیثیت و آبرویمان نیز خدشه‌دار شده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: با توجه به تاریخ دو قرن اخیر مردم ایران در گذشته در جهان سربلند نبودند، و امروز ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر استقلال و تعیین سرنوشت خود و همچنین مقابله با 36 کشور حامی رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس، سربلند و سرافراز هستند.

وی با یادآوری دوران طاغوت خاطرنشان کرد: زمانی که ایران کشوری وابسته بود، 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران فعالیت داشتند، اما امروز به برکت خون شهدا ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم، و در حوزه توسعه گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

سردار کارگر با اشاره به سخنان چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در خصوص عدالت و عذرخواهی که ایشان از مردم در این رابطه نمودند، تصریح کرد: باید گفت امروز وضعیت عدالت در کشور ما با دوران طاغوت قابل مقایسه نیست و اگر در این حوزه کاستی‌هایی وجود دارد در واقع نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب است.

وی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی به واسطه دفاع مقدس تثبیت شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر پیوند ناگسستنی دارند و وظیفه ما این است که به هر دو بپردازیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: مشکل امروز کشور ما اعتبار و پول نیست، همت و پشتکار و کار است، لذا امروز باید کاری کنیم تا کار و تلاش ارزش محسوب شود.

سردار کارگر گفت: مقام معظم رهبری مدیریت جهادی را تلاش شبانه‌روزی تعبیر می‌فرمایند؛ یعنی ما باید در تمام طول شبانه روز حواسمان به کارمان باشد و همواره دغدغه کار داشته باشیم، و بایستی کار و ماموریت خود را مهمترین کار و ماموریت بدانیم و در جهت تحقق اهداف، تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از آفات مدیریت نگاه به مرکز است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌ها، توان و استعدادهایی که در استان‌ها وجود دارد، استفاده کرد و به این عزیزان باید اعتماد نمود. همانطوری که در دوران دفاع مقدس به دیگر استان‌ها اعتماد شد و نتایج مطلوبی در پی داشت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: یکی از کارها برای ایجاد جاذبه در تولید محتوا، استفاده از عناصر متخصص و متعهد است.

سردار کارگر ادامه داد: در حوزه دفاع مقدس باید درب بنیاد به روی همه باز باشد، و دست یاری به سوی همه هنرمندان در عرصه دفاع مقدس دراز شود و بدون محدودیت در این حوزه کار صورت گیرد، اما نباید اجازه تحریف داد. بارها گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم دفاع مقدس آغوشش به روی همه جناح‌ها، اقشار و ادیان باز است و در واقع متعلق به همه است، پس باید درب بنیاد به روی همه باز باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم دفاع مقدس نهادینه شود باید کار را از کودکستان‌ها شروع کنیم، افزود: ما در حوزه کودک و نوجوان باید کار کنیم و از ابزارهای هنر چون کارتون و انیمیشن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار