صبح امروز صورت گرفت؛

دیدار ولایتی با جمعی از شیوخ اهل سنت عراق

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با جمعی از شیوخ اهل سنت عراق صبح امروز دیدار کرد.
کد خبر: ۲۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ - 26February 2018

دیدار ولایتی با جمعی از شیوخ عشایر عراقبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، صبح امروز «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری با جمعی از شیوخ عشایر عراق دیدار کرد.

در این دیدار «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن خوش‌آمدگویی ابراز امیدواری کرد که تبادل هیات‌ها و رجال سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور استمرار یابد و موجب تقویت روابط دوجانبه شود.

ولایتی در ادامه به روابط دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: وحدت در ملت و اشتراکات آن‌ها سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از 2 ملت بگیرند و اگر همکاری 2 کشور نبود، عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گرفت.

ولایتی افزود: رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی است و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

در ادامه این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیات شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه حضرت آیت الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کردند، گفت: عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام 1920 اتخاذ کرده بود و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از رهبری و ملت و دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.

سخنگوی هیات اعزامی عراقی و نماینده جنبش عصائب اهل الحق نیز به بیان نقش عشایر در این کشور پرداخت و گفت: بعد از ورود نیروهای آمریکایی به عراق تا دو سال بعد از اشغال، دولت مستقلی برقرار نبود و کشور از سوی عشایر اداره می‌شد که در واقع این موضوع مورد رضایت آمریکا نبود که عراق کشوری سالم و امن باشد. بنابراین آمریکایی‌ها شروع به ایجاد فتنه و طائفه‌گری کردند و خواستند اتحاد عراقی‌ها را برهم بزنند اما با همت برجستگان عراقی اجازه چنین توطئه‌ای داده نشد.

در این دیدار شیوخي از عشایر موصل، دیاله، کلانه و دیگر نقاط عراق حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار