ولایتی در جمع خبرنگاران:

آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ خاموش در عراق هستند/ مشترکات بین ایران و عراق بسیار زیاد است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه همکاری‌های ایران و عراق در سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی تقویت می‌شود، گفت: ایران می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش در عراق هستند و ملت عراق مخالف این نفوذ است.
کد خبر: ۲۸۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ - 26February 2018

آمریکا به دنبال نفوذ خاموش در میان عراقی‌هاست/ مشترکات بین ایران و عراق بسیار زیاد استبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه دیدار با جمعی از شیوخ عشایر عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار روسای شیوخ عشایر عراق در مورد اشتراکات بین دو کشور ایران و عراق و همکاری‌هایی که بین دو کشور در جهت اهداف مشترک صورت گرفته است، صحبت کردند و از کمک‌هایی که ایران به ملت و دولت عراق در مبارزه با داعش و همچنین جلوگیری از تجزیه عراق داشته، سپاسگزاری کردند.

وی گفت: هر دو طرف بر این موضوع تاکید کردیم که هیچ دو ملتی مثل ایران و عراق اینقدر به هم نزدیک نیستند و مشترکات بین دو کشور خیلی زیاد است.

ولایتی با بیان اینکه بعد از جنگی که صدام با حمایت ارتجاع منطقه بر هر دو ملت تحمیل کرد، امروزه هیچ گونه خصومتی بین این دو ملت باقی نمانده است، خاطرنشان ساخت: چندین میلیون ایرانی در اربعین حسینی به عراق می‌روند و مورد عزت و احترام و استقبال ملت عراق قرار می‌گیرند و مردم عراق نیز به مشهد و قم مشرف می‌شوند و در بین ملت ایران احساس بیگانگی نمی‌کنند. این سرمایه بزرگی است که دو کشور باید از آن دفاع کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا اختلافات تصنعی بین دو کشور ایجاد کنند که موفق نخواهند شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره مطرح شدن میانجیگری عراق در روابط ایران و آمریکا از سوی یکی از مقامات آمریکا و این که آیا در سفر شما به عراق در این مورد بحثی مطرح شد، اظهار داشت: به هیچ وجه چنین موضوعی مطرح نشده، جایی هم ندارد. ایران می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش هستند؛ ملت عراق مخالف این نفوذ است و همکاری‌های بین دو کشور در سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی هر روز تقویت می‌شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها