صدرنیا در یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران:

راهنمایان گردشگری بیمه نیستند/ گردشگری در ایران با دیگر کشور‌ها متفاوت است

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: ما راهنمایان هر روز حماسه ملت ایران را می‌گوییم و از طرف دیگر مدیریت دشوار و پیچیده‌ای را نیز برعهده داریم، بنابر این راهنما یک سفیر فرهنگی است. با وجود همه این کار‌ها مشکل راهنمایان گردشگری همچنان پابرجاست و مهم‌ترین مشکل آن‌ها بیمه است.
کد خبر: ۲۸۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ - 26February 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، علی صدرنیا رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران که امروز (۷ بهمن ماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: همه ما به عنوان راهنما به مشکلات خودمان واقف هستیم؛ اما شاید همه افراد فعال در حوزه گردشگری با مشکلات ما آشنا نباشند. راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی کار دشواری دارند. در سطح جهان یک تور لیدر و یک راهنمای گردشگری داریم و وظایف آن‌ها از هم مجزا شده است؛ اما راهنمایان گردشگری در ایران وظایف تور لیدر را هم انجام می‌دهند، زیرا گردشگری در ایران با گردشگری کشور‌های دیگر تفاوت دارد.

راهنمایان گردشگری بیمه نیستند/ گردشگری در ایران با دیگر کشور‌ها متفاوت است

وی افزود: ما راهنمایان هر روز حماسه ملت ایران را می‌گوییم و از طرف دیگر مدیریت دشوار و پیچیده‌ای را نیز برعهده داریم، بنابر این راهنما یک سفیر فرهنگی است که از فرهنگ و داشته‌های کشورش صیانت می‌کند و داشته‌ها را توسعه می‌دهد. با وجود همه این کار‌ها مشکل راهنمایان گردشگری همچنان پابرجاست و مهم‌ترین مشکل آن‌ها بیمه است؛ بنابراین به نظر می‌رسد بهتر است ردیف بودجه‌ای را به راهنمایان گردشگری اختصاص دهند تا سازمان میراث فرهنگی، راهنمایان گردشگری را بیمه کند. یکی دیگر از مشکلات ما نبود آیین نامه‌های مشخص مرتبط با کار راهنمایان گردشگری است و امیدواریم که این مشکل نیز با حضور افراد کارشناس حل شود.

در ادامه قاسم قاسم‌خانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه موزه انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: همه کشور‌هایی که در برهه‌ای از تاریخ درگیر جنگ بوده‌اند، ارزش خاصی برای دفاع از آب و خاک قائل هستند و احترام خاصی به افراد حاضر در جنگ می‌گذارند؛ همه اقشار جامعه به دفاع از آب و خاک کشورشان اهمیت می‌دهند و سعی دارند که فرهنگ آن را به هر وسیله‌ای ثبت و ضبط کنند.

وی افزود: اولین کاری که کشور‌ها برای ثبت و ضبط فرهنگ دفاع از خاک و آبشان می‌کنند حفظ بنا‌ها و یادگار‌های مختص به جنگ است. دومین کاری که کشور‌ها می‌کنند ساختن موزه‌های جنگ است البته موزه‌ای به نام موزه دفاع مقدس در پایتخت کشور ما وجود نداشت، اما از سال ۱۳۸۶ به بعد چنین پوزه‌ای در بهترین منطقه شهر یعنی اراضی عباس آباد برگزار شد. این موزه با اهداف حفظ احترام و اعتبار و ارزشی بودن دفاع مقدس، تحکیم همگرایی، وفاق و اتحاد بین اقشار مختلف کشور و ممانعت از تجاوز کشور‌های دیگر به خاک کشورمان تاسیس شده است.

راهنمایان گردشگری بیمه نیستند/ گردشگری در ایران با دیگر کشور‌ها متفاوت است

قاسم خانی خاطرنشان کرد: از جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درخواست می‌کنیم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اماکن مرتبط با دفاع مقدس را در بسته‌های مسافرتی سفرتان بگذارید و کلاس‌های آموزشی حوزه دفاع مقدس را برای راهنمایان گردشگری برگزار کنید. ما برای برگزاری این کلاس‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار