دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان با نماینده ولی فقیه در استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد.
کد خبر: ۲۸۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 28February 2018

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان  با آیت‌الله «نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، دیدار کرد و پیرامون حمایت وی در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به گفت‌وگو پرداختند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان با نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار کرد

در ابتدای این جلسه سرهنگ جمشیدی اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان در دو بعد مأموریت‌ها را دنبال می کند که نخست انجام امورات تخصصی فرهنگی، هنری، ادبی، تبلیغی، پژوهشی، شامل؛ جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس، چاپ کتب دفاع مقدس، آموزش درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌ها و همچنین از طریق آموزش حین خدمت کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری جشنواره های شعر و خاطرات دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان، تدوین نقش و عملکرد استان در دفاع مقدس، تهیه دانش نامه(دایرةالمعارف) استانی دفاع مقدس، مشارکت در یادواره‌های شهدا و اجرای امور شهدای گمنام است.

وی افزود: بعد دیگر کار احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان است که انشاءالله خداوند توفیق بدهد که با همیاری و هم افزایی و همت جمعی در استان گلستان نیز شاهد به بهره‌برداری رساندن این پروژه ارزشمند باشیم. چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یکی از مصادیق بارز انجام کارهای عمیق و ماندگار در حوزه دفاع مقدس است و در مرکز فرهنگی دفاع مقدس می توان هم در بعد آفندی و هم پدافندی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کارهای اساسی و مهمی را انجام داد.

این مسئول افزود: در مورد ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، با توجه به اقدامات انجام شده نیاز به حمایت‌های معنوی حضرتعالی به عنوان یکی از پیشکسوتان شاخص و برجسته استان و کشور در عرصه های جهاد و دفاع مقدس دارد که انشاءالله با رهنمودهای وی بتوانیم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را در راستای تبیین، تدوین، حفظ و اشاعه فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار، شهادت و دفاع مقدس و نمایاندن نقش شهدا، رزمندگان، علما، مردم، یگانهای نظامی و انتظامی، دستگاه های اجرایی و ادارات و... استان گلستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بهره‌برداری رسانده و مدیون شهدا، خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و پیشکسوتان استان نباشیم.

سرهنگ جمشیدی گفت: انشاءالله در راستای راه‌اندازی مجمع خیرین حوزه دفاع مقدس و عنایت شما و مشارکت عموم مردم و همچنین بهره‌گیری از اعتبارات استانی و منابع ملی، همانند سایر استان ها شاهد بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان گلستان نیز باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان با نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در پایان بیان داشت: این اداره کل که شاکله وجودیش برای حفظ و اشاعه میراث گرانبهای آثار و ارزش‌های معنوی دوران دفاع مقدس است، از حضرتعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس و خدمات بسیار ارزنده و شایسته‌ای را در مناطق عملیاتی، استدعا دارد که حمایت‌ها و رهنمودها و عنایت‌های خودتان را در ساخت مرکز فرهنگی و انجام سایر ماموریت‌های محوله لحاظ کنید.

در ادامه حضرت آیت الله «نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: اگر به جنگ بعنوان یک حادثه نگاه کنیم این همه اهمیت برایش نباید قائل شویم و آنچه که مهم است اهداف ما در این جنگ بود و ارزش‌هایی که در این جنگ نمایان شد.

وی افزود: ایثارگرها و فضایی که در آن روزها در جنگ غالب بود اصول مهمی است که در دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و همین اصول است که تاریخ را زنده نگه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: آنچه که خیلی باید مورد توجه این مجموعه باشد جلوگیری از تحریف است. ما از حادثه عاشورا مقدس تر نداریم و همین حادثه که باید موجب حیات تشیع می‌بود، آنقدر تحریف شد که شخصیتی همچون شهید مطهری وادار شد که کتاب حماسه حسینی را بنویسد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، بیان داشت: در یادبود شهدا از کسانی که جنگ را دیده و چشیده‌اند باید استفاده شود، زیرا می‌تواند تاثیرگذار باشد و اینها چیزهایی است که می‌تواند دفاع مقدس را در تاریخ این کشور زنده نگه دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان با نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار کرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار