امیر فهمیده:

موسیقی سپر دفاعی و نقطه وحدت نیرو‌های مسلح/ دفاع مقدس بقای انقلاب اسلامی را تضمین کرد

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از موسیقی حماسی به عنوان سپر دفاعی در برابر دشمن و کلید وحدت نیرو‌های مسلح می‌توان استفاده کرد.
کد خبر: ۲۸۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ - 04March 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه «ترنم فتح» با بیان اینکه در این سال‌ها کمتر به موسیقی حماسی پرداخته شده است، اظهار داشت: رسته موزیک یکی از مهمترین رسته‌های افتخار آفرین نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی دفاع مقدس را سند افتخار، سند ملی و سرچشمه قوت کشور دانست و گفت: دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان حیات و بقای انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: نقش هنرمندان در بیان شکوه دفاع مقدس برجسته است. همانگونه که جغرافیای ایران زیباست موسیقی حماسی ما نیز زیباست.

امیر فهمیده افزود: موسیقی حماسی یادآور جهاد، حماسه، ملیت و ارزش‌های اخلاقیمان است. موسیقی حماسی ایرانی نوایی از مقاومت، ایثار و شهادت است. در هشت سال دفاع مقدس این موسیقی ایرانی بود که این دوره را مقطع بندی کرد و تاریخ را در ذهن‌ها ثبت کرد.

وی گفت: از موسیقی حماسی به عنوان سپر دفاعی در برابر دشمن و کلید وحدت نیرو‌های مسلح می‌توان استفاده کرد. جشنواره ترنم فتح می‌تواند آغاز موسیقی اصیل انقلاب و پیام رسان و تاریخ ساز باشد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: هدف این جشنواره ایجاد رقابت سالم و توجه جوانان به مفاهیم دفاع مقدس است. ترنم فتح فرصتی برای حضور نسل‌های متوالی موسیقی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و خلاقیت جوانان و فرصتی برای موسیقی و گونه‌های مختلف آن از طریق موسیقی جهادی است.

امیر فهمیده افزود: این جشنواره فرصتی برای ارائه موسیقی ما در سطح جهانی است که باید به قوت‌های آن افزود و از ضعف‌های آن کاست. در آغاز راه جشنواره نخست ترنم فتح از تمام شیفتگان موسیقی حماسی می‌خواهیم که از قوت‌ها بگویند تا به آن بیافزاییم و از نقدها بگویند تا آن را پرفروغ‌ترین کنیم.

وی با بیان اینکه موسیقی حماسی و جهادی نیازمند یک متولی است، گفت: ان‌شاءالله که سلسله ترنم‌های فتح با حضور جوانان نیروهای مسلح ادامه پیدا کند. باید از فرصت‌های زیبایی که در این جشنواره کلید خورد استفاده کرد چراکه نقش هنرمندان در بیان شکوه دفاع مقدس برجسته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار