علی‌اصغر جعفری:

لزوم ایجاد موج فرهنگی در کشور/ «ترنم فتح» سال آینده ملی می‌شود

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی گفت: جشنواره «ترنم فتح» سال آینده در سراسر کشور و به طور ملی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ - 04March 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی در مراسم اختتامیه «ترنم فتح» اظهار داشت: خوشبتانه جشنواره «ترنم فتح» بعد از یک دهه وقفه در رسته موزیک، شکل گرفته است. هنر از نکاتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، ایشان نظرات مفصلی در رابطه با موسیقی و سرود دارند.

وی گفت: گروه‌ها و یگان‌های موسیقی با مارش‌ها و آواهای ماندگار حماسه‌های بزرگی را در قاب دفاعی به یادگار گذاشتند. اگر امروز رزمایش‌ها و صبحگاه‌های خوبی در سطح نیروهای مسلح وجود داشته، موزیک نیز بخش مهمی از آن بوده است.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بیان کرد: گروه‌های موزیک نیروهای مسلح در قالب جشنواره «ترنم فتح» در دهه فجر انقلاب اسلامی با اجراهای خودشان حرکت عظیم و ارزشمندی آفریدند و با اجراهای مختلفشان توسط ۱۲ گروه، نشاط و شادابی به تهران دادند و روزانه بین سه تا چهار اجرا در سطح تهران انجام دادند که این فقط بخشی از ظرفیت یگان‌های موزیک ما بود.

جعفری افزود: این جشنواره سال آینده در سطح کشور و به طور ملی برگزار خواهد شد. امیدواریم سال آینده بتوانیم یک موج را در سراسر کشور ایجاد کنیم تا نسل جوان بخشی از حماسه‌های ملت را درک کند. این جشنواره ترنم بهاری برای کشورمان بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها