معاون وزیر خارجه سوریه:

کشوری که هفت سال مقاومت کرده است از تهدیدات نمی‌ترسد

فیصل مقداد گفت: کشوری که هفت سال در برابر شدیدترین حمله تروریستی مقاومت کرده است از تهدیدات نمی‌ترسد.
کد خبر: ۲۸۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ - 04March 2018

کشوری که هفت سال مقاومت کرده است از تهدیدات نمی‌ترسدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: ما تلاش کردیم 46 کامیون حامل کمک‌ برای غوطه شرقی ارسال کنیم، اما عناصر مسلح به حملات خود ادامه می‌دهند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار برقراری 30 روز آتش‌بس در سرتاسر سوریه به‌ویژه غوطه شرقی دمشق شده است. این قطعنامه بر حفاظت از جان امدادگران تأکید کرده و خواستار اجتناب از هدف قرار دادن مراکز درمانی، مدارس و سایر اماکن غیرنظامی و همچنین خودداری از استقرار نظامی در مناطق پرجمعیت برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان شده است.

همچنین به‌دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و با هدف جلوگیری از وقوع تلفات میان غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس موقت در این منطقه از روز سه‌شنبه هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می‌شود. این در حالی است که تروریست‌ها مانع از خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی شده و از آنها به‌عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند.

مقداد افزود: ما موافق ارسال کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان هستیم، اما سازمان ملل باید رسیدن این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی آن را تضمین کند.

وی اظهار داشت: ما از تشکیل کمیته بین‌المللی برای تحقیق در زمینه جنایات ائتلاف بین‌المللی در رقه حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه عملیات ارتش سوریه و همپیمانان آن متوقف نخواهد شد، گفت: کسانی که تهدید به اقدامات خصمانه می‌کنند، به گروه‌های تروریستی اطمینان می‌دهند.

مقداد افزود: کسی که هفت سال در برابر شدیدترین حمله تروریستی توسط آمریکا، غرب، و کشورهای عربی خلیج فارس مقاومت کرده است، از تهدیدات نمی‌ترسد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار