وکیلی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برنامه هسته‌ای رژیم سعودی در راستای مقابله با ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت آمریکا از دستیابی عربستان به انرژی هسته‌ای، گفت: سعودی‌ها با توسل به کمک‌ قدرت‌های غربی درصدد هستند تا انرژی هسته‌ای به دست بیاورند و عمده هدف آن‌ها ایجاد توازن در منطقه و مقابله با حق هسته‌ای ایران است.
کد خبر: ۲۸۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 05March 2018

/«محمدعلی وکیلی» عضو هیأت رئیسه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به ادعای آل‌ سعود مبنی بر اینکه انرژی هسته‌ای ضرورت در راستای توسعه اقتصادی کشورشان دارد، اظهار داشت: عربستان به‌عنوان کشوری با ذخایر غنی نفت و گاز در جوامع بین‌المللی شناخته شده است. این‌که سعودی‌ها می‌گویند ما فناوری هسته‌ای را برای رونق اقتصادی کشورمان می‌خواهیم، ادعا و کذب محض است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نهایی عربستان از رسیدن به فناوری هسته‌ای ایجاد توازن در منطقه و مقابله با حق هسته‌ای ایران است، افزود: سعودی‌ها با توسل به کمک‌های قدرت‌های غربی درصدد هستند تا انرژی هسته‌ای به دست بیاورند و از این طریق جریان جدید سیاسی و فتنه‌ای بزرگ را در منطقه راه‌اندازی کنند.

وکیلی عربستان را ابزاری در دست غربی‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها در جهت تامین منافع‌شان دانست و تصریح کرد: با روی کارآمدن «ترامپ» حمایت‌های آمریکا از عربستان علاوه بر اینکه علنی شد، به اوج خود هم رسید. این پشتیبانی‌های بی‌حساب و‌ کتاب از سعودی‌ها به این دلیل است که رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد اهداف خود در منطقه را توسط عربستان محقق کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی اذعان دارد، خاطرنشان کرد: سعودی‌ها بر فرض محال هم اگر به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنند، اقداماتی در منطقه انجام خواهند داد که تا امروز شاهد ‌آن نبوده‌ایم. ذات سعودی‌ها خشونت‌طلب است و اگر ما می‌بینیم که کشورهایی مانند یمن، عراق و سوریه امروز با بحران مواجهه هستند یک طرف این فتنه انگیزی‌ها قدرت های غربی و طرف دیگر آن عربستان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار