تشریح برنامه‌های بنیاد شهید برای «روز بزرگداشت شهدا»

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح‌ برنامه‌های «روز بزرگداشت شهدا»، گفت: شعار روز شهید امسال «شهیدان مظهر قدرت» نامگذاری شده است.
کد خبر: ۲۸۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ - 05March 2018

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید برای «روز بزرگداشت شهدا»به گزارش خبرنگار جهاد و حماسه دفاع پرس، علیرضا کریمیان مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که به مناسبت ۲۲ اسفند ماه، «روز بزرگداشت شهدا» برگزار شد، به تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: تاسیس این نهاد نشان دهنده توجه امام راحل به نقش فرهنگ ایثار و شهادت است، از این رو هر ساله در روز بزرگداشت شهدا جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا برنامه‌های ویژه ای را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شعار روز شهید امسال «شهیدان مظهر قدرت» است، گفت: سالروز شهادت ۱۳ درصد شهدای کل کشور در اسفند ماه است و به این مناسبت مراسم‌های مختلفی در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود‌.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در کنار این برنامه‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

کریمیان همچنین تشریح کرد: برنامه‌های روز شهید از ۱۵ اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این نخستین برنامه کاشت نهال به نام شهید است که در سراسر کشور به صورت همزمان اجرا می شود. که در این برنامه، ۱۰۰ هزار نهال به نام شهدا کاشته می‌شود.

وی همچنین به عیادت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بستری شده در بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۱۶ اسفند ماه اشاره کرد و گفت: در تهران مسوولین بنیاد شهید و امور ایثارگران به عیادت خانواده شهدای بستری شده در بیمارستان‌های ساسان، خاتم الانبیاء و مصطفی خمینی خواهند رفت. در سایر استان‌ها نیز این مراسم بنا به برنامه‌ریزی استانی انجام می‌شود.

کریمیان ادامه دارد: برنامه دیدار با خانواده شهدا به نام طرح سپاس از ۲۲ بهمن آغاز شده و تا ۲۲ اسفند ماه ادامه خواهد داشت، سال گذشته در این طرح با ۴۰ هزار خانواده شهید دیدار صورت گرفت.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری آیین اهتراز و تعویض پرچم و گلباران گلزار شهدای سراسر کشور در ۱۷ اسفند ماه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مسوولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری در سراسر کشور به سخنرانی خواهند پرداخت.

کریمیان در ادامه به برنامه روز شهید در مدارس اشاره کرد و گفت: در مدارس سراسر کشور برنامه ای تحت عنوان «نامه ای برای یک شهید» اجرا می‌شود.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های روز شهید، افزود: همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمین شهدا در تاریخ ۲۰ اسفند ماه با سخنرانی ریاست عالی بنیاد برگزار می‌شود که در این مراسم از ۶۰ نفر از خانواده های شهید کارمند و کارمندان بازنشسته و شاغل در سطح تهران و ۴۱ نفر در سایر استان‌ها تجلیل خواهند شد.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ۲۱ اسفند ماه مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ برگزار می‌شود که در این مراسم از ۹ نفر از برگزیدگان هنرمند شرکت کننده در ۴ رشته نقاشی، گرافیک، عکس و هنر جدید با اهدای لوح تقدیر از آنها تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص اختتامیه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا با سخنرانی ریاست عالی بنیاد و رییس مجلس شورای اسلامی در سه شنبه ۲۲ اسفند ماه برگزار می‌شود که در این مراسم از خانواده ۱۰ شهید تجلیل می شود.

کریمیان در پایان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادها و سازمان‌های مختلف، به همین مناسبت از خانواده شهدا در هر سازمان تجلیل خواهد شد.

گفتنی است، این مراسم در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار