معرفی کتاب؛

«سال‌های صبوری»

کد خبر: ۲۸۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 11April 2018

«سال‌های صبوری»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سال‌های صبوری» کتاب خاطرات «حمید آستی» از آزادگان دفاع مقدس، از زندان‌های مخوف رژیم شاه تا جبهه‌های جنگ تحمیلی است.

این کتاب از شاما دو فصل شامل؛ «انقلاب اسلامی» و «جنگ تحمیلی» است. خواننده در بخش اول با حوادث قبل از پیروزی انقلاب و حضور جوانان مبارز دزفول علیه رژیم پهلوی آشنا می‌شود.

در بخش دوم نیز شامل شرح جزئیات حوادث جنگ تحمیلی و ایام حضور آستی در جبهه‌های حق علیه باطل است.

قسمتی از متن کتاب:

«بیشترین حضور من در جبهه محور پدافندی کرخه بود که در اویل جنگ بیشتر محورها پدافندی بود و در این مأموریت ها تعدادی از برادران پایگاه مقاومت بسیج طالقانی نیز حضور داشتند. در ابتدای جنگ، یکی از مسائل ضروری و مهم، شناسایی نیروها و تجهیزات دشمن متجاوز بود. لذا گروه های متعدد از ارتش و سپاه تشکیل شد که مرتباً به شناسایی می رفتند. در یکی از این عملیات شناسایی که به فرماندهی شهید حسین ضریحی انجام گرفت، شرکت کردم.

این مأموریت به منظور شناسایی موقعیت توپخانه دشمن و تعداد قبضه‌های آن و چگونگی آرایش آنها صورت گرفته بود. شهید علی چنار برادر عرب‌زبانی که او نیز از نیروهای بسیج عشایر شهرستان دزفول بود و راهنما و راه‌بلد ما هم بود، با ما همراه بود. شهید حسین ضریحی، استاد تاریخ، شاعر، و حافظ بخش های زیادی از قرآن مجید بود. هنگام مأموریت مقداری آذوقه و مهمات تحویل ما دادند. حدوداً پنج نفر بودیم؛ حسین ضریحی (فرمانده)، علی چنار، بنده و شهید احمد ذاکر مبارکی و یک نفر دیگر که نام او را فراموش کرده ام.

مسیر طولانی بود، به همین خاطر همه دوستان آذوقه خود را مصرف کردند. حتی از میوه‌های خودرو که در مسیر راه بود استفاده می‌کردم، ولی شهید حسین ضریحی لب به چیزی نزد، تا عصر همان روز که به مقرّ خود واقع در تپه های سپتون بود رسیدیم. شهید ضریحی قدری استراحت نمود، سپس آذوقه خودش را نوش جان کرد، و بعد گفت میدانید چرا در راه چیزی نخوردم؟ دوستان گفتند خودتان بفرماید؟ و ایشان گفت: چون هر آن احتمال شهادت وجود داشت، لذا نمی‌خواستم با شکمی پر به شهادت برسم!»

«سال‌های صبوری» به قلم «حمید آستی» در ۱۰۰ صفحه نوشته و توسط نشر «نیلوفران» در 3000 جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها