مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی:

فرهنگ دفاع مقدس را با روایت‌گری مستند به نسل‌های بعدی منتقل کنیم

«کورش صبوریان» گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس و معارف شهدا را نیز با روایت‌گری مستند به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.
کد خبر: ۲۸۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ - 12March 2018

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک وظیفه همگانی است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن ۲۲ اسفندماه مصادف با روز بزرگداشت «شهید»، آئین تجلیل از خانواده ۱۰ شهید اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «کورش صبوریان» مدیرکل ورزش و جوانان استان و خانواده‌های معظم شهدا، عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

«کورش صبوریان» در این مراسم اظهار داشت: تقدیر و تکریم از کسانی که در راه وطن از جان و مال‌شان می­‌گذرند، در تمام دنیا انجام می‌شود، لذا ما نیز باید به این اصل پایبند باشیم.

وی به جنگ نرمی که دشمن علیه ملت کشورمان به راه انداخته اشاره کرد و افزود: تبلیغات، فرهنگ­ سازی و سرمایه­‌گذاری، اهدافی است که دشمن در جنگ نرم آن را دنبال می­‌کند. در این جنگ نوک حمله دشمن به سمت جوانان این مرز و بوم است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی خاطر‌نشان کرد: یکی از راه‌­های مقابله با جنگ نرم دشمن، زنده نگهداشتن یاد شهدا و استمرار این حرکت است. همان‌گونه که وقایع عاشورای حسینی هزاران سال است که سینه به سینه منتقل می­‌شود و هر سال پر شورتر از سال قبل، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود و همین امر باعث نگرانی دشمنان اسلام شده است، باید فرهنگ دفاع مقدس و معارف شهدا را نیز با روایت‌گری مستند به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم این عزیزان یک وظیفه همگانی بوده و نیاز امروز و فردای جامعه ما است.

خانواده‌های شهدا نسبت به جمع‌آوری آثار شهدا تلاش کنند

در ادامه این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: روزی که کشور مورد تاخت و تاز استکبار قرار گرفت و صدام به نیابت از شرق و غرب برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی به ایران اسلامی حمله کرد، شهدا به عنوان انسان­‌های با غیرت خانه و کاشانه خود را ترک کردند و از همه علایق گذشتند و عازم جبهه­‌ها شدند و از ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران برای حضور عزیزان‌شان در جبهه گفت: مادران شهدا به تبعیت از عاشورائیان، فرزندان‌شان را خود به جبهه اعزام می­‌کردند. همسران شهدا علی‌­رغم همه سختی­‌های ناشی از عدم حضور شوهران‌شان، به آن‌ها اجازه می‌دادند که در جبهه حضور داشته باشند که این خود نمونه ایثار و از جان گذشتگی است.

سردار «اکبر نجاتی» خاطرنشان کرد: خداوند را شاکر هستیم که ملت و خانواده شهدا و ایثارگران از این امتحان سربلند بیرون آمدند و باعث اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل­‌ها به نوبه خود مفید هستند. آن‌چه مهم است و باید به آن توجه داشت این است که شما خانواده شهدا باید نسبت به جمع‌آوری آثار شهدای‌تان تلاش کنید لذا در این صورت ضمن احصاء سیره عملی شهدا، پیام عاشورای دفاع مقدس و کربلای ایران به نسل امروز و فردا منتقل می‌شود و در تاریخ ثبت خواهد شد. آیندگان با مراجعه به این برهه از تاریخ کشورمان، علاوه بر اینکه به تاریخ خود افتخار خواهند کرد، چراغ راهی است که آن‌ها را در رسیدن به تعالی و پیشرفت کشور اسلامی­‌مان کمک خواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، از خانواده‌های معظم شهیدان «علی احمدیان»، «رمضان قربانی»، «محمد ریحانی»، «محمد اسدی»، «محمدجعفر کنعانی»، «محمد شریفی»، «رمضان حکیم­پور»، «رستم بیدارنظر» و «محسن غفوریان» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار