سرلشکر ایزدی:

مهم ترین فعالیت شهید کاظمی جدا کردن صف مردم از ضد انقلاب بود

مهم‌ترین فعالیت شهید کاظمی به عنوان فرمانده سپاه کردستان، جدا کردن صف مردم از ضد انقلاب بود، به گونه‌ای که برخی شب‌ها تا صبح در زندان با عناصر دستگیر شده گفت و گو می‌کرد تا صف مردم را از ضد انقلاب جدا کند.
کد خبر: ۲۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 20September 2014

مهم ترین فعالیت شهید کاظمی جدا کردن صف مردم از ضد انقلاب بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش شرح فراق که به منظور بزرگداشت شهید ناصر کاظمی فرمانده سپاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه راه شهدا مسیری است که اگر هر کس اندکی اهل آن باشد، به وصالش می رسد، گفت: اوایل انقلاب بنا به درخواست شهید قندی وزیر وقت پست و تلگراف و تلفن، از سپاه به شرکت مخابرات مأمور شدم و به لحاظ نیازی که در منطقه کردستان بود به این منطقه رفتم و در آنجا به عنوان کارمند مخابرات فعالیت می کردم.

وی افزود: تا اینکه در آنجا یکی از بچه های جهاد سازندگی از هویت پاسداری من آگاه شد و به همین خاطر مرا به شهید بروجردی معرفی کرد و با درخواست شهید بروجردی خدمت این شهید عزیز رفتم و پس از صحبت های شهید بروجردی مبنی بر قبول مسئولیت در سپاه کردستان، هرچند ابتدا قبول نمی کردم اما بعد از آن به شرطی قبول کردم که در سپاه کار دفتری انجام دهم.

سردار ایزدی ادامه داد: با قبول این درخواست من توسط شهید بروجردی، ابتدا مسئول ستاد سپاه کردستان شدم و شهید بروجردی فرمانده و شهید کاظمی هم جانشین شهید بروجردی شدند اما پس از مدتی شهید بروجردی ما را تنها گذاشت و جمع ما را ترک کرد به همین علت شهید کاظمی فرمانده سپاه کردستان، من جانشین فرمانده و فیض هم رئیس ستاد سپاه کردستان شد و با این ترکیب سپاه کردستان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی یاد آور شد: زمانی که جاوید الاثر احمد متوسلیان فرماندهی سپاه مریوان را بر عهده داشت، در یکی از جلسات خود با شهید کاظمی، خطاب به این شهید عزیز گفت: «شما بگویید در خصوص مواجهه با ضد انقلاب چگونه عمل کنیم» این جمله نشان دهنده میزان نبوغ و دانش شهید کاظمی در مواجهه با ضد انقلاب کردستان بود.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره میزان محبوبیت شهید کاظمی در کردستان نیز بیان داشت: یک روز قرار شد به همراه شهید کاظمی و سرگرد ارتشی بنام شهید نقدی از مسیری که به نام «راه خون» نام گذاری شده بود به روستای «نودچه» برویم لذا وقتی به این روستا رسیدیم فردای آن روز، جوانان روستا همانند پروانه ای که دور شمع می چرخد، دور شهید کاظمی می چرخیدند.

وی با بیان اینکه در برخورد با ضد انقلاب قاطع بود، عنوان کرد: شهید کاظمی کاملا متأثر از روح پاک شهید بروجردی بود به نحوی که با مسلح کردن امامیه های کردستان، توانست با کمک آنها «نودچه» را از وجود عناصر ضد انقلاب پاکسازی کند.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید کاظمی در کار مدیریتی فردی بسیار فوق العاده و در امور نظامی فردی نابغه بود، تصریح کرد: جریان پاکسازی جاده بانه ـ سردشت از وجود عناصر ضد انقلاب دوبار صورت گرفت که در نهایت بواسطه نبوغ نظامی شهید کاظمی و با طراحی عالی و ابتکاری او، جاده به طور کامل پاکسازی شد و با کسب این موفقیت، کمر ضدانقلاب در کردستان نیز شکسته شد.

وی با یاد آوری این مطلب که راه اندازی تیپ ویژه شهدا نتیجه تلاش ها و زحمات شهید کاظمی بود، درباره شهادت شهید بروجردی هم گفت: یک روز در قرارگاه حمزه بودم که دیدم شهید بروجردی با لباسی کردی به قرارگاه آمد و مرا صدا کرد و گفت: « ایزدی اگر شهید شدم صبور باش».

بر اساس گزارش خبرنگار دفاع مقدس، سردار ایزدی در ادامه افزود: این در واقع آخرین جمله ای بود که به من گفت؛ هر چند گفتم نمی پذیرم اما او اعتنایی به حرف من نکرد و رفت تا اینکه خبر دادند خودروی حامل او بر روی مین رفته است و بر اثر انفجار آن مجروح شده اند لذا بالگردی را به منطقه اعزام کردیم و پس از انتقال به بیمارستان، به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: شهید کاظمی انسانی واقعا پاک بود و به مرحله ای رسید که توانست به لقاء الله بپیوندد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار