همایش «شرح فراق» برگزار شد

همایش «شرح فراق» به منظور بزرگداشت شهید ناصر کاظمی فرمانده سپاه کردستان در دوران جنگ تحمیلی، در سالن اجتماعات ایوان شمس تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ - 20September 2014

همایش «شرح فراق» برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، همایش «شرح فراق» با حضور خانواده شهید، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون راهبردی ستاد فرماندهی کل قوا، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار احمد رضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا، سردار علی محمد نائینی قائممقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از هم رزمان شهید کاظمی برگزار شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در این همایش، با اشاره به نحوه آشنایی خود با شهید ناصر کاظمی، گفت: اوایل تیر 1358 بود که برای طی دوره آموزش نظامی به پادگان امام علی(ع) اعزام شدم که با شهید کاظمی در یک گروهان قرار گرفتیم و در آنجا دیدم شهیدکاظمی جوانی شلوغ بود که به راحتی زیر بار تمرین های آموزشی نمی رفت.

وی افزود: به هرحال از آنجا به پادگان حضرت ولیعصر(عج) آمدیم و در این پادگان که فرماندهی آن با شهید بروجردی بود، بنا به تصمیم فرمانده پادگان من به عنوان جانشین گروهان دوم و شهید کاظمی هم به عنوان فرمانده گروهان یکم انتخاب شدیم.

هم رزم شهیدکاظمی ادامه داد: در دی همان سال هیأت تحویل به ضد انقلاب ـ هیأت حسن نیت ـ در کردستان با ضد انقلاب مذاکراتی را به منظور رفع اختلاف و اجرای آتش بس انجام داد و این در حالی انجام می شد که به جز شهرهای «جوانرود»، «پاوه» و«اورامانات» و پادگان های ارتش، مابقی نقاط کردستان در دست ضد انقلاب قرار داشت.

وی خاطر نشان کرد: به همین علت به اتفاق شهید بروجردی از «شمس العماره» تهران با اتوبوس راهی کردستان شدیم و در آنجا شهید ناصر کاظمی فرماندار پاوه شد و شهید بروجردی نیز فرماندهی سپاه منطقه غرب کشور را برعهده گرفت.  

وی با تأکید بر اینکه شهید کاظمی آدمی جسور و خوش فکر بود، بیان کرد: فکر می کنم اگر سیره عملی شهید کاظمی را بنویسیم کتابی می شود که روی دست آن هیچ کتابی در حوزه انتظامی و امنیتی نخواهد بود.

سردار احمدی مقدم در مورد نحوه شهادت ناصر کاظمی هم خاطرنشان کرد: پنجم شهریور 61 فرمانده سپاه سردشت بودم که به اتفاق سایر نیروها عملیاتی را به منظور پاکسازی جاده پیرانشهر ـ سردشت انجام دادیم اما عملیات گره خورده بود، به همین علت فردای آن روز رفتم پیش «ایزدی» تا در این رابطه راه حلی پیدا کنیم.

وی افزود: در آنجا ابتدا سردار ربیعی آمد و به من گفت که در جاده که می آمدی ماشینی ندیدی کمین خورده باشد؟ چون «حمید جلالی» کمین خورده و شهید شده است.

این هم رزم شهید کاظمی ادامه داد: بعد از حرف های ربیعی فرد دیگر آمد و گفت که «ناصر کاظمی» رفته بوده یکی از مجروح ها را بیاورد که براثر اصابت گلوله تک تیر انداز همان جا به شهادت رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: وقتی این مطلب را شنیدم انگار که با «پُتک» بر سرم کوبیده باشند، همان جا نشستم و نتوانستم حرکتی بکنم؛ لذا از آن روز به بعد این واقعه به عنوان نقطه ای تلخ در ذهن من ماندگار شده است.

سردار مقدم در خاتمه تأکید کرد: مسیر شهادت هم چنان پر فراز و نشیب است زیرا خیلی از انسان ها امید ندارند به آن هایی که در راه حفظ و اعتلای اسلام وانقلاب در ایران خیلی زود نمره قبولی گرفتند و رفتند، برسند.

همچنین در این مراسم که با هدف زنده نگاه داشتن یاد و نام شهید ناصر کاظمی برگزار شد، از خانواده این شهید عزیز تجلیل به عمل آمد.

در انتهای مراسم با اجرای قطعه ای موسیقی در وصف شهید کاظمی که در دستگاه «همایون» اجرا شد، از آلبوم نرم افزار شهید ناصر کاظمی رو نمایی و به رسم یاد بود هدیه ای نیز به مادر شهید کاظمی اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها