ما توانستیم ۱۹۸/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

راهیان نور حقایق جنگ را برای ما آشکار می‌کند

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: هشت سال دفاع مقدس دارای حقایق و لایه‌های پنهانی است و اردوهای راهیان نور این حقایق و لایه‌های نهفته را برای ما آشکار می‌کند.
کد خبر: ۲۸۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ - 17March 2018

راهیان نور حقایق جنگ را برای ما آشکار می کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم افتتاح نمایشگاه راهیان نور پایگاه دریایی خرمشهر که با حضور امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، دیگر فرماندهان و خانواده معظم شهدا برگزار شد اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی یکی از مصادیق «بنیان مرصوص» است و نقش کلیدی در اقتدار ملی ما داشته و دارد.

وی افزود: تاریخ بعید است مقاومت 34 روزه تکاوران دریایی را در کنار دانشجویان دانشگاه افسری و سپاه خرمشهر از یاد ببرد، آن 34 روز مقاومت، رژیم بعثی را به هم ریخت و در همان ماه های اول نسخه نیروی دریایی رژیم بعث برای همیشه در هم پیچید.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر این که، یکی از نتایج عملیات های نیروی دریایی سالم ماندن چرخه اقتصاد مملکت بود تصریح کرد: تامین کشتی های نفت کش و سالم ماندن چرخه اقتصاد کشور به برکت مجاهدت دریادلان در هشت سال دفاع مقدس بود و لازم است جوانان امروز نیروی دریایی ارتش بدانند وارث چه کسانی هستند و چه امانت گران قیمتی در اختیارشان است.

وی با بیان این که قرآن کریم ده گروه از میان انسان ها را به عنوان بندگان محبوب خود معرفی کرده است، که مجاهدین از جمله آن ها هستند، اضافه کرد: جنگ تحمیلی یک جنگ نیابتی بود و ما هشت سال تنها در برابر کشورهای زیادی می جنگیدیم و این قدرت ایمان بود که ما را در برابر آن هجوم وحشیانه حفظ کرد.

حجت الاسلام محمد حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که راهیان نور، رونمایی از گنج جنگ است بیان داشت: جنگ دارای لایه های نهفته است و هر کس به سهم خود باید برای روشن شدن حقایق تلاش کند که در این میان راویان دفاع مقدس باید با نکته سنجی نقاط پنهان و برخی ناگفته های واقعی را برای مردم تشریح کنند.

وی افزود: راهیان نور به ما یاد آوری می کند که ما مدیون کسانی هستیم که با اخلاص از همه چیز خود گذشتند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان حضور مقتدرانه در آب های آزاد را از نشانه های اقتدار نیروی دریائی دانست و خاطرنشان کرد: حفظ تجهیزات و ارتقاء آن، یکی از نکات برجسته در نیروی دریایی است.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا، از سردیس شهیدان دریابان غلامعلی بایندر و ناوسروان تکاور شهید اسماعیل شعبانی و کتاب عبور از سوئز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها