مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه کودکان در روز‌های عید برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی با شعار «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» از سوی موسسه خانه کتاب در ایام نوروز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ - 19March 2018

مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه کودکان در روز‌های عید برگزار می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مسابقه کتابخوانی با شعار «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» از سوی موسسه خانه کتاب و با هدف ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی، در ایام نوروز برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با سلیقه خود یک جلد کتاب را انتخاب و مطالعه کنند و سپس خلاصه آن کتاب را به صورت یک ویدئو به ادمین کانال دبیرخانه به نشانی Festival1397@ ارسال کنند.

دانش‌آموز باید مطالب کتاب را - که ممکن است داستان یا هر موضوع دیگری باشد - بفهمد و بتواند آن را به‌طور خلاصه تعریف کند؛ بنابراین هدف این نیست که دانش‌آموز مطالب کتاب را حفظ کند. خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» به آدرس Ketabketab1397@ مراجعه کنند.

بر اساس اعلام، فایل‌های تولیدی دانش آموزان باید حداکثر دو دقیقه و حداکثر ۱۲۰ ثانیه باشد؛ هر دانش آموز می‌تواند فقط یک عنوان کتاب را انتخاب، مطالعه، خلاصه و ارائه و در قالب یک فایل ارسال کند.

کیفیت صدابرداری، تصویربرداری و صداگذاری فایل‌ها در انتخاب برگزیده‌ها تاثیری ندارد، اما باید به نحوی باشد که چهره کامل دانش آموز در طول فیلم واضح، بدون پرش و بدون قطعی قابل رویت باشد و صدای دانش آموز و کلماتی که بیان می‌کند کاملا واضح باشد. همچنین، پوشش دانش‌آموزان باید مطابق لباس مدرسه یا لباس رسمی باشد.

دانش‌آموزان می‌توانند به اختیار و سلیقه خود یک جلد (فقط یک جلد) کتاب را انتخاب کنند؛ کتاب باید حتما غیر درسی باشد و کمک آموزشی هم نباشد. همچنین، متن گفتارِ ویدئو باید فقط به خلاصه همان یک جلد کتاب مربوط و مرتبط باشد و در آن از خاطره گویی، مثال‌های خارج از کتاب و موارد دیگر استفاده نشود.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» ساعت ۲۴ روز ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ خواهد بود. جوایز برگزیدگان این مسابقه، در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۳۹۷ اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار