ما توانستیم ۲۸۳/

ضرورت ملموس تر شدن و تقویت مشارکت مردم خوزستان در راهیان نور

ملموس‌تر شدن و تقویت مشارکت مردم بومی خوزستان در راهیان نور به خصوص در بحث اقتصادی موجب تقویت راهیان نور و اثرگذاری آن در استان‌های مقصد می‌شود‌.
کد خبر: ۲۸۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷ - 20March 2018

ضرورت ملموس تر شدن و تقویت مشارکت مردم خوزستان در راهیان نوربه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، در کنار برخی از یادمان ها در راهیان نور همچون یادمان های هویزه، دهلاویه و والفجر هشت بازارچه های محلی با هدف فروش محصولات بومی و غیربومی و منتفع شدن مردم منطقه به راه افتاده است.

این بازارچه ها با استقبال بسیاری از سوی کاروان های راهیان نور که از سراسر کشور به سرزمین های نور می آیند، روبرو شده است اما برخی از کاروان ها انتقاد دارند که محصولات غیر بومی و بعضا خارجی بر محصولات بومی غلبه پیدا کرده اما از اینکه محل درآمدی برای مردم بومی و روستاهای منطقه به وجود آمده خوشحالیم.

غرفه داران هم از استقبال کاروان های راهیان نور خوشحالند اما انتظار دارند که نفع اقتصادی حضور کاروان های راهیان نور در منطقه تنها به این امر خلاصه نشود.

سردار سلیمانی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج می گوید: از سال های گذشته تصمیم گرفته شد که تمامی نیازهای کاروان ها از استان های مقصد همچون خوزستان و ایلام خریداری شود.

با وجود این اقدامات اما برخی از مردم بومی منطقه معتقدند که نفع اقتصادی کاروان های راهیان نور برای مردم ملموس نیست و در برخی از بازارهای شهر حضور کاروان های راهیان نور را مشاهده نمی کنیم.

یکی از مسوولان کاروان ها درباره حضور اعضای کاروان در بازارهای منطقه می گوید: معمولا در برنامه سفر وقتی را برای حضور کاروان در بازار و خرید سوغاتی در نظر می گیریم اما چون برخی مغازه ها کالای خارجی می فروشند، مردم علاقه ای به خرید کالای خارجی ندارند و دوم اینکه چون کاروان ها به صورت فردی در بازار حضور پیدا می کنند، حضورشان مشهود نیست.

البته برخی از کاروان ها در مسیر بازگشت به مبدا، در شهرها و استان هایی به غیر از شهرهای مقصد راهیان نور توقف و اقدام به خرید و سوغاتی می کنند که باید از سوی مدیریت کاروان ها اصلاح شود.

مشارکت مردم و مسوولان بومی برای توسعه استان های مقصد راهیان نور موضوعی است که سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور بر آن تاکید کرد و پیشنهاد داد کارگروه هایی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و... ۷ استان مقصد کاروان های راهیان نور تشکیل شود که در آن دستگاه های مختلف مشارکت داشته و بحث و تبادل نظر داشته باشند تا سپس تصمیمات در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

به نظر می رسد، با مشارکت جدی تر مردم بومی منطقه در راهیان نور و افزایش و ملموس کردن نفع اقتصادی مردم، راهیان نور تقویت و اثرگذاری راهیان نور در توسعه هر استان بیشتر می شود.

انتهای پیام/ ۲۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار