سیدافقهی:

اگر حمله نظامی علیه سوریه رخ بدهد، قطعا جبهه مقاومت آرام نخواهند نشست / حمله به سوریه منطقه را به آتش می کشد

کارشناس و تحیلیل گر مسائل بین الملل گفت: نخست وزیر عراق در یک مصاحبه تلویزیونی توقف تهدیدات غرب و آمریکا علیه سوریه را خواستار شد و اظهار داشته که این حق مردم سوریه است که سرنوشت خود را تعیین کنند.
کد خبر: ۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ - 06September 2013

اگر حمله نظامی علیه سوریه رخ بدهد، قطعا جبهه مقاومت آرام نخواهند نشست / حمله به سوریه منطقه را به آتش می کشد

سید هادی سیدافقهی در گفت  وگو با خبرنگار دفاع پرس  به طرح ۹ مادهای عراق برای حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: قبل از این طرح نیز ، طرح های جدی تر و رسمی تری معروف به طرح 6 ماده ای از سوی سازمان ملل متحد و از زبان کوفی عنان که فرستاده ویژه سازمان ملل و همچنین فرستاده ویژه اتحادیه عرب بود، ارایه شد که به کنفرانس ژنو یک شهرت داشت.
 

وی خاطرنشان کرد: در اجلاس ژنو یک هم طرف های معارضین بشار اشد و حکومت سوریه موافقت کردند که طرح 6 ماده ای مبنایی باشد برای حل و فصل بحران سوریه از طریق دیپلماسی و گفت وگوی سیاسی اما متأسفانه بعد از پایان جلسات ژنو یک، خانم کلینتون  تأثیرات خود را بر بندهای 6 گانه وارد کرد.

وی با بیان اینکه کشتی های جنگی به دستور ولادیمیر پوتین در حال عبور از تنگه هستند که وارد مدیترانه شوند، اظهار داشت: قطعا جنگ آمریکا علیه سوریه پیامدهای بسیارخطرناکی در منطقه و هم برای سوریه خواهد داشت.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: پیامدهای خطرناک و عواقب جبران ناپذیر این جنگ وتهدیدات آمریکا علیه سوریه به حدی است که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان هیأت دولت در هفته گذشته بیان کردند که اگر تجاوز به سوریه صورت گیرد اولا فاجعه ای هم در سوریه و هم در منطقه به بارخواهد آمد و منطقه بسان یک کشتی باروت، مشتعل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در صورت حمله نظامی آمریکا  علیه سوریه، یک حمله سراسری منطقه را فرا خواهد گرفت؛ بعید می دانم  جلوی مذاکرات و رایزنی های باراک اوباما و کنگره گرفته شود  .

سیدافقهی تصریح کرد: درچنین صورتی که اگر حمله نظامی علیه کشور سوریه رخ بدهد، قطعا جبهه مقاومت در منطقه وهمچنین در سطح بین المللی آرام نخواهند نشست  چرا که  حمله امریکا نه وجاهت قانونی دارد ونه محدودیت ژئوپلوتیکی خواهد داشت.

 

نظر شما
پربیننده ها