مجتهدزاده:

ولایت فقیه آماج بیشترین هجمه دشمن قرار دارد/ دشمنان با قرآن مشکل دارند، نه با شخص

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با قرآن مشکل دارند و نه با شخص، گفت: طی سال اخیر بیشترین هجمه دشمن به سمت ولایت فقیه بوده است.
کد خبر: ۲۸۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ - 21March 2018

ولایت فقیه آماج بیشترین هجمه دشمن قرار دارد/ دشمنان با قرآن مشکل دارند، نه با شخصبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده»، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس درباره شکاف ارزشی که اکنون میان دو نسل انقلاب و جوان به وجود آمده است، اظهار داشت: جوانان ما باید از سرمشق‌های دفاع مقدس الگو بگیرند. دو نسل با هم مرتبط هستند و از نظر ارزشی شکاف چندانی وجود ندارد. اینکه در آغاز انقلاب، جوانان برای انتقال پیام ضعیف عمل می‌کردند و از خود سخن نمی‌گفتند، زمینه‌ای شد تا کسانی که بعد‌ها از این موضوعات و افراد سخن گفتند، به مانند افسانه نقل مضمون کنند، ولی چنین مواردی سبب ایجاد شکاف نیست.

وی با بیان اینکه تفاوت‌هایی وجود دارد که معنی آن شکاف نیست، اظهار کرد: نسل کنونی نسبت به نسل انقلاب تفاوت‌هایی دارد، ولی از نسل ۶۰ جسورتر و شجاع‌تر است که از آن جمله می‌توان به دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره کنیم که از نسل جوان بودند و در عرصه علم درخشیدند و در نسل دوم و سوم انقلاب تعریف می‌شدند. از این رو باید مراقب باشیم چنین صحبتی اشاعه پیدا نکند و به دیگران القاء نشود.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه اغلب کسانی که در بخش موشکی، رویان، سوخت هسته‌ای، مباحث ورزشی، فرهنگی و المپیاد علمی فعالیت می‌کنند، همگی جوان و از نسل پس از انقلاب به شمار می‌آیند، ادامه داد: ممکن است ضعف‌هایی وجود داشته باشد، ولی چنین نگرشی وجود ندارد و از این منظر باید تلاش کرد.

وی بر این موضوع که دفاع مقدس برگرفته از مفاهیم قرآنی و اهل بیتی (ع) است تاکید و بیان کرد: شهادت‌طلبی در جبهه‌های نبرد مبتنی بر صبر و استقامت امام حسین (ع) در برابر حاکمیت مطلق بود. ما درس خود را از مکتب سیدالشهدا (ع) گرفتیم و رفتارمان را به سوی رفتار فاطمی پیش بردیم و فکر و سیره‌مان را به سمت سلوک علوی هدایت کردیم.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر ثقل اکبر و اصغر تاکید داشت، گفت: هر چه افراط و تفریط صورت گیرد، توفیق کمتر می‌شود. هم اکنون دو بیرق داریم، یکی بیرق حسینی که مبارزه است و دیگری بیرق سبز که انتظار برای ظهور منجی موعود است که سازندگی، صبوری، رشد و تعالی را تداعی می‌کند و باید هر دو را توأمان پیش ببریم.

وی در این باره که قرآن چه نقشی ایفا می‌کند، یادآور شد: مکتب امام حسین (ع) و سیره نبوی (ص) برگرفته از قرآن کریم است. قرآن صامت و ناطق، هر دو با هم هستند. اگر امام حسین (ع) ایستادگی کرد، به آن دلیل بود که از قرآن کریم آموخته بود. پیامبر با استفاده از قرآن، اخلاق، پاکی و طهارت را برای ما به ارمغان آورد. فرهنگ نبوی و اعجاز پیامبر برگرفته از قرآن کریم است. حکیم بودند خداوند نیز همین موضوع را می‌رساند که هر آنچه در قرآن آمده است بر اساس حکمت خداوندی است. در آخرالزمان هر چه بیان می‌شود، ابلاغ رأی خداوندی است و عصاره وجودی معنویت است که در قرآن ناطق و صامت جمع می‌شود.

مجتهدزاده تصریح کرد: قطعاً این دو رویکرد از هم جدا نمی‌شوند که اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما دچار خسران خواهیم شد. اگر به سوره والعصر عمل کنیم، دنیا و آخرت را خواهیم داشت. قرآن، تذکر، معنویت و روح نشاط است و عروج و ذلت را با هم نشان می‌دهد. انسان با عقلانیت، احساسات، معنویت و احیای فطرتش به سوی خداجویی پیش می‌رود. قرآن، یعنی عینیت خدا که می‌تواند در انسان جلوه‌گر شود. از این رو باید نسبت به معرفت قرآنی شناخت نسبی پیدا کنیم تا بتوانیم مسیر را طی کنیم. هر کسی که با اسلحه قرآن به پیش رفته باشد، موفق خواهد بود.

وی در سخنانش با تاکید بر اینکه دشمنان با قرآن مشکل دارند، نه با شخص، افزود: بیشترین نبرد رسانه‌ای دشمن، زیر سؤال بردن جایگاه، ولی فقیه است که البته این درد آن‌ها بی درمان خواهد ماند. تهاجم آن‌ها به فرهنگ قرآنی، ائمه (ع)، سیره انقلاب و افکار امام و، ولی امر مسلمین و بسیجیان نیز به همین دلیل است. باید به یاد داشته باشیم، آنان که فتح‌الفتوح می‌کنند همین سربازان هستند.

مجتهدزاده درباره راهیان نور و چگونگی آشناسازی بهتر نسل جوان با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و برنامه‌هایی که می‌توان به این منظور به کار گرفت عنوان کرد: این فعالیت در دوره‌ای نه چندان دور در حد دو تا سه رقم بود که اکنون توسعه پیدا کرده است و آمار کسانی که امروزه به راهیان نور می‌روند نشانگر آن است که شمار فراوان‌تری از افراد راهی سرزمین نور می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌هایی که سبب افزایش میزان زائران مناطق عملیاتی می‌شود و به تقویت این روند می‌انجامد را بیشتر کرد، ادامه داد: جوانان شناگران خوبی در عرصه معنویت هستند و تنها باید فضا را برای آنان فراهم کرد. این کار باید با دعوت نسل جوان از سوی متولیان و دست‌اندرکاران فرهنگی به درستی انجام شود.

مجتهدزاده در این رابطه که بسیاری از افراد معتقد هستند که دوران جنگ و صحبت از هشت سال دفاع مقدس به پایان رسیده و این موضوعات قدیمی شده است، عنوان کرد: من چنین اعتقادی ندارم. جنگ سخت تمام شده است و ما جنگ نیمه سخت و نرم را در پیش روی خودمان داریم. اینکه برخی به مردم القاء می‌کنند که جنگی در پیش نیست، اشتباه محض است که باید از بیان آن پیشگیری کرد. همه باید بدانند که ما در فضای جنگ نرم قرار داریم و جوانان ما باید نسبت به این فضا آگاهی پیدا کنند و آلارم، هشدار و علامت صلح و دوستی‌ها و راهنما‌ها برای جوانان در این فضا مطرح شود.

وی با اشاره به برخی از متولیان فرهنگی که اعتقادی به جنگ نرم ندارند و به همین دلیل به دنبال این علائم، هشدار‌ها و ... نیستند، اظهار کرد: پرداختن به چنین فضایی قطعاً برکاتی به همراه دارد، همان طور که فرهنگ دینی و قرآنی، عاشورا، فاطمیه، عید غدیر و عید فطر این گونه هستند. این برکات نتیجه خواهد داد و به ثمر می‌نشیند. به همین دلیل است که به چنین فعالیت‌هایی جهاد فی سبیل‌الله گفته می‌شود.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار