به گزارش خبرنگار
دفاع پرس از ساری، «حسینعلی رضایی» معاون روابط عمومی و تبلیغات و دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران به تشریح عملکرد کمیته رسانهای راهیان نور پرداخت و اظهار داشت: سه ماه قبل از برگزاری راهیان نور جلسات متعددی در خصوص شرح وظایف قسمتهایی همچون اردویی، فرهنگی و... برای کارهای رسانه ای تشکیل شد و در این راستا با بسیج رسانه نیز هماهنگی هایی صورت گرفت.
رضایی با اشاره به برگزاری نشست خبری با رسانه های استانی درباره راهیان نور افزود: با حضور معاون اجرایی سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان نور و اهالی رسانه رسما آغاز جشنواره رسانه در راهیان نور و قرارگاه رسانه ای شهید کابلی اعلام شد و حدود 80 نفر از مسئولان و خبرنگاران رسانه های استانی طبق روال سال گذشته، برای انتشار اخبار راهیان نور اعلام آمادگی کردند.
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با بیان این مطلب که اعزام خبرنگاران به مناطق عملیاتی با توجه به شرایط سخت و محدودیت های مکانی مقدور نبود، افزود: با توجه برنامه ریزی های انجام شده یک گروه از قرارگاه رسانه ای شهید کابلی در خرمشهر برای تولید محتوا برای رسانه های مکتوب و مجازی استان اعزام شدند و یک نفر هم در ساری به عنوان دبیرخانه قرارگاه برای ارسال اخبار به رسانه های استانی و فراستانی مستقر شده است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا به بخش دوم از پوشش اخبار راهیان نور که بخش مستندسازی برای صدا وسیما است اشاره کرد و ادامه داد: گروهی از صدا وسیمای استان مازندران همراه با گروه تلویزیونی سپاه کربلا که سال گذشته نیز تجربه مستندسازی درباره راهیان نور را داشتند، به منطقه عملیاتی آمدند. تصمیم براین شد از نظر کمی و هم از نظر کیفی با اعزام همکاران متخصص، به ضبط برنامه ها و تصاویر از مناطق عملیاتی جنوب پرداخته شود و با تدوین سریع و باکیفیت عالی در ایام نوروز، برنامه های راهیان نور مازندران از شبکه های مختلف صدا وسیما پخش شود.
وی به بخش سوم این کمیته که پخش برنامه زنده از سرزمین نور است، اشاره و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی هایی که در جنوب انجام شد تهیه کننده های صدا وسیما در مرکز از طریق قرارگاه رسانه ای راهیان نور کل کشور با واحد سیار «اس.ان.جی» با زائران مازندرانی که در مناطق اروندکنار، باغ موزه دفاع مقدس، شلمچه و ... هستند، مصاحبه و خبر تهیه می کنند که این اخبار در شبکه های 1، 2، 3، خبر، قرآن و حتی شبکه استان های دیگر که تقاضای برنامه داشتند، پخش می شود.
رضایی با بیان این مطلب که از نزدیک شاهد کار خالصانه اصحاب رسانه برای پوشش برنامه های راهیان نور است، یادآور شد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در مساله راهیان نور باید با صدای رسانه این مانور عظیم را به سمع و نظر مردم برسانیم.
وی با این پرسش که چه کسی می تواند این همه خاطرات باارزش و گرانبهای دفاع مقدس که به عنوان گنجینه عظیمی از آن یاد می شود، را به مردم جامعه انتقال دهد، اضافه کرد: طبیعتا وظیفه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، با رسانه هاست که بیایند این اطلاعات و خاطرات و دل گویه ها را بگیرند و به نسل جوان منتقل کند.
سخنگوی سپاه کربلا به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت قریب 50 کشور جهان از صدام اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و پر انرژی مردم در مناطق عملیاتی با توجه به ناتوی فرهنگی دشمن، بسیار چشمگیر است باید رسانه ملی و خبرگزاری ها به انعکاس این رویداد بزرگ بپردازند.
دبیر کمیته اطلاع رسانی راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به این مطلب که یک سری ضعف ها در کار وجود دارد و طبیعی است، اظهار کرد: از همه اصحاب رسانه تقاضامندیم به گونه ای کار کنند و قلم بزنند که دشمن شاد نشویم.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا در پایان با تقدیر از کسانی که در قرارگاه رسانه ای شهید کابلی فعالیت می کنند، بیان کرد: ان شاء الله بتوانیم در سال جدید با همکاری رسانه ها شعار امسال که رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند را جامه عمل بپوشانیم.
انتهای پیام/