پروانه علی ضامنی :

دوره مقاومت یکی از ارزشمند ترین برهه های زمانی تاریخ ماست

نمایش "جنگ و هزار سال تنهایی" داستان فردی است که هر ساله در سالگرد شهادت دوستش، نمایشگاه عکسی در خیابان برگزار می کند.
کد خبر: ۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱ - 06September 2013

دوره مقاومت یکی از ارزشمند ترین برهه های زمانی تاریخ ماست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس پروانه علی ضامنی، کارگردان نمایش "جنگ و هزار سال تنهایی" گفت: با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور ما تحت تاثیر مستقیم جنگ قرار گرفته اند وعوارض جنگ را از نزدیک لمس کرده اند، هنرمندان باید با خلق آثار پرمحتوا و متنوع این رویداد مهم را به تماشاگر یادآور شوند.
وی افزود: این اثر نمایشی بر اساس مولفه ها و شاخصه ها و استانداردهای موجود در تئاتر خیابانی تولید شده است. ما علاوه بر نشان دادن عکس های دوره انقلاب و دفاع مقدس سعی می کنیم حال و هوای دوره مقاومت مردم ایران را به  بهترین شکل به مخاطبان منتقل کنیم.

کارگردان نمایش "جنگ و هزار سال تنهایی" تصریح کرد: قصه این نمایش داستان فردی است که هر ساله در سالگرد شهادت دوستش، نمایشگاه عکسی در خیابان برگزار می کند  که شامل عکس هایی از دوره طفولیت، نوجوانی تا شهادت اوست. در زمان برپایی یکی از این نمایشگاه ها خاطراتی از دوستش  برای او زنده می شود.

نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع مقاومت تاکید کرد: دوره مقاومت یکی از ارزشمند ترین برهه های زمانی تاریخ ما است و تقریبا مهم ترین رویدادی است که توانسته یک نسل از کشور ما را تحت تاثیر قرار دهد، این اتفاق مهم باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار