ما توانستیم ۴۹۲/ مسئول اردوگاه «شهید جعفرزاده» اندیمشک خبر داد؛

پذیرش بیش از ۱۴ هزار زائر مازندرانی در اردوگاه «شهید جعفرزاده» اندیمشک

«احمد زلیکانی» گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۸۲۹ زائر راهیان نور را در این اردوگاه «شهید جعفرزاده» اندیمشک پذیرش کردیم که ۶ هزار ۵۳۴ نفر خواهر و ۸ هزار ۲۹۵ نفر برادر بودند.
کد خبر: ۲۸۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 01April 2018

پذیرش بیش از 14 هزار زائر مازندرانی در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشکبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از قرارگاه رسانه‌ای اردوگاه شهدای مازندران در خوزستان، «احمد زلیکانی» مسئول اردوگاه «شهید جعفرزاده »اندیمشک اظهار داشت: امسال اولین کاروان‌هایی که به عنوان زائر مناطق عملیاتی در اردوگاه «شهید جعفرزاده» داشتیم، از غرب استان مازندران در تاریخ ۱۷ اسفند وارد اردوگاه شدند.

وی افزود: در مجموع ۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر را در این اردوگاه پذیرش کردیم که ۶ هزار ۵۳۴ نفر خواهر و ۸ هزار ۲۹۵ نفر برادر بودند.

زلیکانی با اشاره به بعد مسافت استان خوزستان از شمال کشور، گفت: به همین دلیل ۲ مقر اردوگاهی برای اسکان و پذیرایی از زائران راهیان نور مازندران آماده شد که یک اردوگاه در شمال خوزستان به نام اردوگاه «شهید جعفرزاده» در اندیمشک و یک اردوگاه هم اردوگاه «شهدای مازندران» در مجتمع اردوگاهی «شهید باکری» خرمشهر است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی که از سوی ستاد راهیان نور استان مازندران صورت گرفت، کاروان‌هایی که وارد استان خوزستان می‌شوند به عنوان پیشانی اسکان، یک شب را در این اردوگاه بیتوته می‌کنند.

مسئول اردوگاه «شهید جعفرزاده» اندیمشک با اشاره به اینکه زائران راهیان نور از سه منطقه عملیاتی خوزستان بازدید می‌کنند، افزود: کاروان‌های اعزامی یک روز را با پذیرش در این اردوگاه از یادمان «فتح‌المبین» در شوش و سپس «فکه» و «تنگه چزابه»، «دهلاویه» و اگر فرصتی بود از «طلائیه» و «پاسگاه زید»، بازدید می‌کنند و در نهایت در شب نیز این کاروان‌ها به اردوگاه «شهدای مازندران» در خرمشهر می‌روند.

زلیکانی گفت: گروه‌های خادمین ما شامل ۱۵۰ خواهر و برادر در ۲ مرحله از ۱۰ اسفند برای پذیرش زائران و ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به‌خصوص ارائه خدمات فرهنگی در اردوگاه «شهید جعفرزاده» مستقر بودند. ‍

وی حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان به عنوان خادم‌الشهداء و حتی حضور نخبگان علمی در سطح دکتری را عامل رضایتمندی زائران دانست.

زلیکانی گفت: در اردوگاه «شهید جعفرزاده» امسال همه خادمان با تشکیل گروه‌های جهادی، برای توسعه اردوگاه به کار ساخت و ساز و سازندگی مشغول شدند که ثمره آن ساخت آشپزخانه مرکزی بود و ان‌شاء‌الله از سال آینده غذای گرم برای همه زائرین پخت می‌شود. البته همین امسال هم توانستیم خودمان برای زائرین غذای گرم پخت کنیم.

مسئول اردوگاه «شهید جعفرزاده» اندیمشک همچنین به حضور ۹۰ درصدی روحانیون به عنوان مُبلغ در این اردو‌ها اشاره کرد و گفت: حضور بار اولی‌ها در اردو‌های راهیان نور امسال بسیار چمشگیر بود و برنامه ریزی و هدف‌گذاری ما هم همین است که سال اولی‌ها برای اعزام در اولویت باشند و بعد از بازدید از این مناطق، خود مُبلغ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها