بروجردی:

اگر آمریکا از برجام خارج شود، دنیا به توانمندی هسته‌ای ایران پی می‌برد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود، دنیا به توانمندی هسته‌ای ایران پی می‌برد.
کد خبر: ۲۸۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ - 10April 2018

اگر آمریکا از برجام خارج شود، دنیا به توانمندی هسته‌ای ایران پی می‌بردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار خانم «کورو‌نری» مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا با اشاره به تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در نقض تعهدات برجام و خروج از این توافق از سوی این کشور، گفت: در صورت خروج کنگره آمریکا از توافق برجام، جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای ادامه راه نخواهد داشت و جهان خواهد فهمید که توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حرکت در این مسیر بیش از توانمندی قبل از توافق است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پایبندی به معاهده «ان‌پی‌تی» دارای پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است، تصریح کرد: اصل مخالفت جمهوری اسلامی ایران با بمب هسته‌ای اصلی پایدار و خط قرمز پررنگ ماست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: قطار فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق، متوقف نشده و همه شرایط در جمهوری اسلامی ایران برای حرکتی پرشتاب در زمینه فعالیت‌های هسته ای، منهای بمب اتمی، مهیاست.

بروجردی درباره تحولات اخیر در منطقه، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران قویا از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حمایت کرده است، اما تصمیمات رئیس‌جمهور آمریکا بخشی از بحران‌های امروز را شکل داده است. جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از بروز هرگونه جنگ و خونریزی حمایت نکرده و طرفدار جدی صلح در منطقه و جهان بوده است.

وی در پایان با اشاره به نقش اروپا نسبت به موضوع برجام، گفت: انتظار از اروپا، اروپای توانمند در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و هنجارشکنی‌ها نسبت به توافق بین‌المللی برجام است.

خانم «کورو‌نری» مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری حل مشکلات موجود در موضوع برجام، گفت: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در زمینه تجاری با اروپا منافع مشترک دارد، هر چند آنگونه که باید از منافع این توافق بهره‌مند نشده است.

وی گفت: اروپا به دنبال روش‌هایی جهت حفظ برجام است و در این زمینه تلاش‌های خود را ادامه خواهد داد.

مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا در پایان ضمن ابراز امیدواری از شکوفایی روابط اقتصادی و تجاری ایران و آمریکا تأکید کرد: حفظ برجام به نفع همه خواهد بود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها