همزمان با هفته دفاع مقدس

معرفی «پل بعثت»؛ نخستین کتاب مهندسی جنگ

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس کتاب «پل بعثت» از منظر مهندسی جنگ، توسط به‌نشر معرفی می شود.
کد خبر: ۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ - 21September 2014

معرفی «پل بعثت»؛ نخستین کتاب مهندسی جنگ

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، در جریان هشت سال دفاع مقدس نقاط درخشان و نمونه های بی بدیلی از اراده، پشتکار، خلاقیت و تلاش گروهی رزمندگان در زمینه های مختلف وجود دارد که احداث پل بعثت بدون شک یکی از بزرگترین این شاهکارها در زمینه مهندسی محسوب می شود.

در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «پل بعثت» از منظر مهندسی جنگ را به عنوان نخستین کتاب مهندسی جنگ و همچنین یکی از اولین اسناد منتشره در زمینه مهندسی رزمی در سال های دفاع مقدس برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر شاهکار مهندسی جنگ را منتشر کرده است.

این کتاب که توسط سید هاشم بنی هاشمی به رشته تحریر درآمده، نتیجه ساده ای از یک مستند سازی و واقعه نگاری یک مهندس جوان دوران جنگ می باشد که در سه فصل به مشخصات فنی رودخانه، پل و مشکلات اجرایی آن، برنامه های اجرایی و روزانه اجرای پل و همچنین مکاتبات و گزارش های انجام شده در این راستا می پردازد.

این کتاب که توسط به نشر برای نخستین بار در سال 1385 چاپ شده و در سال 1389 به چاپ دوم رسیده است تلاش دارد تا با ذکر خاطرات و وقایع انجام کار، علاوه بر اقدامات انجام شده در مراحل اجرایی احداث پل، فرهنگ مدیریت جهادی در آن مقطع زمانی و همچنین ایثار و از خود گذشتگی شبانه روزی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن اسلامی را به نمایش بگذارد.

شایان ذکر است علاقه مندان به تهیه کتاب «پل بعثت» از منظر مهندسی جنگ و همچنین سایر کتاب های به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار