فرمانده تیپ ۲۳۰ شهید متاجی:

حضرت امام (ره) با نام گذاری روز ارتش به ارتش مشروعیت بخشیدند

سرتیپ دوم سعید اثنی عشری گفت: روز ارتش یادگار حضرت امام است. در آن مقطع زمانی که دشمنان شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند حضرت امام خمینی (ره) با نام‌گذاری روز ارتش به ارتش مشروعیت بخشیدند و به مستحکم‌تر شدن ریشه‌های این سازمان در کشور کمک کردند.
کد خبر: ۲۸۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۴ - 19April 2018

حضرت امام (ره) با نام گذاری روز ارتش به حفظ و بودن ارتش مشروعیت بخشیدندسرتیپ دوم «سعید اثنی عشری» فرمانده تیپ 230 شهید متاجی قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان گلستان روز ارتش را یادگار حضرت امام دانست.

وی بر این باور است که در آن مقطع زمانی؛ دشمنان شعار انحلال ارتش را سر می دادند ولی حضرت امام با نام گذاری روز ارتش، به ارتش مشروعیت بخشیدند و به مستحکم تر شدن ریشه های این سازمان در کشور  کمک کردند.

به منظور بررسی بیشتر این موضوع توجه شما را به گفتگوی ما با سرتیپ دوم «سعید اثنی عشری» جلب می کنیم.

دفاع پرس: امیر نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس چه بود؟

 وقتی شما به عوامل پیروزی انقلاب نگاه می کنید به عواملی چون حضور مردم، رهبری حضرت امام، تکیه بر ارزش‌های اسلامی و ... بر می خورید، ولی بالاترین نقش متعلق به ارتش است. با توجه به موقعیت ارتش در آن مقطع زمانی، ارتش به تسریع پیروزی انقلاب کمک کرد. وقتی ارتش در 22 بهمن 57 اعلام بی طرفی کرد و به مردم پیوست پیروزی انقلاب قطعی شد.

دوران دفاع مقدس، دوران تثبیت انقلاب است. وقتی ارتش عراق با 12 لشکر به ایران حمله کرد، تنها نیروی مسلح سازمان یافته ایران، ارتش بود و این ارتش بود که به کمک نیروهای مردمی و نیروهای سپاه پاسداران بعنوان یک یگان نوپا، نیروهای بعثی را در محل خودشان تثبیت می کنند و بعد با بررسی وضعیت نیروها و ارزیابی نقاط قوت و ضعف دشمن، شروع به طرح ریزی عملیات می کنند و عملیات  غرور آفرین ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس، طریق القدس، مسلم ابن عقیل  و ... را رقم می زنند. در این دوران ارتش با تقدیم 48 هزار شهید به حفظ و پایداری نهال انقلاب کمک کرد تا ریشه این نهال نوپا مستحکم شود.

دفاع پرس: با توجه به تهدیدات و آسیب های جدید دشمنان، آمادگی ارتش در مقابله با این تهدیدات در چه حدی است؟

 امروز ارتش از نظر آمادگی رزمی در شرایط بسیار خوبی است. امروز شکل تهدیدات تغییر کرده و ما هم در حوزه نرم افزاری و هم در حوزه سخت افزاری در معرض تهدید هستیم و نیاز است که متناسب با نوع تهدید،هم آموزش بدهیم هم نیروهای خودمان را تجهیز و سازماندهی کنیم.

بحمدالله در نیروی زمینی ارتش این سه اقدام مهم اتفاق افتاده و در رزمایش هایی که هر سال در مناطق مختلف انجام می شود تمام طرح ریزی ها بر اساس تهدیدات و نوع عملکرد نیروهای دشمن می باشد که این مطلب به سلسله مراتب خیلی کمک می کند تا نیروهای تحت امر خودشان و کارایی تجهیزات واگذار شده را ارزیابی کنند.

دفاع پرس: پیرامون نامگذاری روز ارتش و حماسه سازی های نیروی زمینی قهرمان به فرمان امام خمینی (ره) بفرمایید و لشکر 30 گرگان چه اقداماتی برای پاسداشت این روز انجام می دهد؟

روز ارتش (29 فروردین) یادگار حضرت امام است. در آن مقطع زمانی که دشمنان شعار انحلال ارتش را سر می دادند حضرت امام با نام گذاری روز ارتش به حفظ و بودن ارتش مشروعیت بخشیدند و به مستحکم تر شدن ریشه های این سازمان در کشور عزیزمان ایران کمک کردند. در رابطه با اقدامات قابل توجه در این روز و این هفته می توانم اشاره کنم به دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم استان، دیدار با خانواده شهدا، اجرای تمرینات ورزشی و شاه گل این ایّام مراسم رژه پیاده و موتوری نیروهای برگزیده تیپ 230 در شهرستان گرگان وآزادشهر می باشد.

دفاع پرس: اقدامات و عملکرد ارتش در استان در رابطه با ماموریت ها و اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چگونه است؟

حفظ ارزش‌های انقلاب و ترویج فرهنگ جبهه و جنگ و ایثار از عمده وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. در دوران دفاع مقدس بسیاری از لغات و واژه ها نظیر گذشت، ایثار، رشادت، از خود گذشتگی، وحدت و همدلی و اطاعت پذیری و ... تجلی پیدا کرد و در سایه تجلی پیدا کردن این واژه ها بود که آن دوران حماسه ساز بوجود آمد و نیاز  است که این واژه ها در این مملکت حفظ بشود و به نسل جوانی که آن دوران را ندید انتقال داده شود؛ این یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار است.

ارتش نیز در این حوزه به عنوان یک بازوی توانمند به این نهاد ارزشی، با ارائه اسناد دوران دفاع مقدس، با پشتیبانی و واگذاری نیروهای انسانی واجد شرایط خودش به این سازمان، پشتیبانی لجستیکی در برگزاری یادوره ها در صورت اعلام نیاز در حد مقدورات کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار