نویسنده کتاب شهید «علی اصغر شیردل» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

زندگی‌ام پس از آشنایی با شهید «شیردل» تغییر کرد

محبوبه معظمی گفت: زندگی من پس از آشنایی با شهید شیردل تغییر کرد. شهید شیردل به هیچ عنوان ریاکاری و ظاهرسازی نمی‌کرد، انسانی مادی نبود و خیلی راحت از دنیا دل کند.
کد خبر: ۲۸۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ - 23April 2018

زندگی‌ام پس از آشنایی با شهید «شیردل» تغییر کرد«محبوبه معظمی» نویسنده کتاب شهید مدافع حرم «علی اصغر شیردل» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به چگونگی آشنایی با این شهید اظهار داشت: تازه به محله بیمه نقل مکان کرده بودیم که تصاویر شهید را بر دیوار محل دیدم؛ علاقه‌مند شدم تا بیشتر راجع به شهید بدانم. بعد از اینکه کمی درباره شهید شیردل تحقیق و مطالعه کردم، تصمیم گرفتم کتابش را بنویسم و پیشنهادش را به یکی از انتشاراتی ها دادم.

وی در ادامه افزود: کار از دی ماه سال 95 آغاز شد. با پدر، مادر، همسر و همرزمان شهید مصاحبه ها گرفته شد که در حدود 40 ساعت می شود. شهید شیردل از کودکی در مسجد فعالیت داشت. شب و روزش را در مسجد می گذراند و عضو فعال پایگاه بود. وی در سن جوانی وارد سپاه پاسداران می شود.

معظمی تصریح کرد: تا اسفندماه 96 کار نوشتن اثر به طول انجامید و در حال حاضر انتشارات مشغول کارشناسی آن است. پیش بینی می شود کتاب در 200 صفحه به چاپ برسد.

این نویسنده کتاب بیان کرد: نگارش اثر به صورت داستانی است و روایت زندگی شهید از زمان تولد تا شهادت و یک سال پس از آن که پیکرش به کشور بازمی‌گردد، ادامه می‌یابد.

معظمی در ادامه از تاثیرات نگارش کتاب بر زندگی شخصی اش گفت و ادامه داد: زندگی من به نوعی پس از آشنایی با شهید تغییر کرد. از زمانی که با ایشان آشنا شدم این تغییرات ملموس بود. شهید شیردل کسی بود که به هیچ عنوان ریاکاری و ظاهرسازی نمی کرد، انسانی مادی نبود و خیلی راحت از دنیا دل کند.

وی به اتفاقات پس از نگارش کتاب اشاره کرد و افزود: چند باری خواب شهید را دیدم. یک‌بار در خواب دیدم که مادر شهید من را به ایشان معرفی کرد و ایشان هم از این آشنایی خوشحال شد. قبل از این خواب گمان می کردم شاید شهید علاقه ای به نوشتن کتاب در موردش نداشته باشد. زمانی هم که کتاب را تمام کردم، خواب دیدم به سوریه رفته‌ام و در حال زیارت هستم.

وی همچنین از اتمام کار نوشتن کتاب خاطرات خود از روزهای دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار