حجت‌الاسلام شهیدی:

بنیاد شهید عهده‌دار امور تحصیلی و فرهنگی 158 هزار فرزند ایثارگر است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود 158 هزار فرزند ایثارگر در کشور گفت: بنیاد شهید عهده‌دار برنامه‌های تربیتی و تحصیلی فرزندان ایثارگران است.
کد خبر: ۲۸۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 24April 2018

بنیاد شهید عهده‌دار امور تحصیلی و فرهنگی 158 هزار فرزند ایثارگر استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» در دومین جشنواره «جایزه ملی ایثار» که صبح امروز (سه‌شنبه چهارم فروردین‌ماه) در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آمار کلی از فرزندان شاهد و ایثارگر اظهار داشت: در کل جامعه ایثارگران شامل شهدا ایثارگران و جانبازان 158 هزار فرزند ایثارگر در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 46 هزار فرزند ایثارگر در مقاطع تحصیلی مدارس هستند که عهده دار برنامه‌های تربیتی و تحصیلی آن‌ها آموزش و پرورش است. 2 هزار و 500 نفر از فرزندان ایثارگر در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند و 2 هزار و 800 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ایثار عنوان کرد: کمیته‌هایی در وزارتخانه‌ها تشکیل شد و 71 نفر از برترین‌ها از طریق کمیته‌ها در مقاطع مختلف انتخاب شد. در دانشگاه آزاد 18 نفر در حوزه علمیه 12 نفر در سطوح 11 نفر در وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم حضور دارند.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: در سال 65 امام نسبت به امور تحصیلی و فرهنگی فرزندان ایثارگر دستوری دادند که بنیاد شهید عهده دار اجرای آن شد و بنیاد شهید طرح شاهد را برنامه ریزی کرد. بنا شد از کودکستان تا دانشگاه وظیفه تربیتی برعهده بنیاد شهید باشد. در این سال‌ها کوشش کردیم فرمان امام اجرایی باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارج نهادن به مقام علمی و آموزشی فرصت آفرینی برای معرفی استعداد‌های برتر و زمینه سازی برای ورود فرزندان ایثارگر و شاهد در میدان رقابت‌های علمی و آموزشی داخلی و بین المللی از اهداف بنیاد شهید در این جشنواره است.

وی با بیان اینکه باید ستاد‌های شاهد را در وزارتخانه فعال کنیم، خاطرنشان کرد: توجه جدی به مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی دقیق تحصیلی از جمله برنامه‌های این ستاد‌ها و بنیاد شهید خواهد بود.

حجت الاسلام شهیدی در پایان گفت: با دستور اجرای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در این سه سال گام‌هایی برداشته شده است، امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اجتماعی کنیم چنانچه امسال کار‌های خوبی در اجتماعی کردن این فرهنگ در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار