معاون دفتر راهبردی سپاه استان کردستان:

جامعه کارگری نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته است

«رضا نادرپناه» گفت: کارگران قشری شریف و زحمت‌کش هستند که هم در آغاز انقلاب و هم در دفاع مقدس، عمق تعهد و فداکاری و ایثارگری خود را هم در عرصه تولید و هم در عرصه مقابله با استکبار جهانی نشان دادند و ۱۴ هزار شهید را تقدیم به اسلام و انقلاب کردند.
کد خبر: ۲۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 29April 2018

جامعه کارگری نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته استبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «رضا نادرپناه» معاون دفتر راهبردی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم روز قشر بسیج کارگری که در سرای سالمندان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بوسه زدن پیامبر بر دستان پینه بسته کارگر، نشان از شأن و جایگاه کارگر دارد و آن‌چنان باید جایگاه‌شان تکریم شود که از بردن نام خود احساس حقارت نکنند، چرا که همواره نقش به‌سزایی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: رزمندگان قشر بسیج کارگری از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین اقشار در تاریخ ایران بودند که نقش آن‌ها در دوران قبل از انقلاب اسلامی، مبارزه با رژیم پهلوی و بعد از انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و پس از جنگ تحمیلی و دوران سازندگی بسیار پررنگ است.

نادرپناه گفت: کارگران قشری شریف و زحمت‌کش و پرتلاش هستند و هم در آغاز انقلاب اسلامی و هم در هشت سال دفاع مقدس، عمق تعهد و فداکاری و ایثارگری خود را هم در عرصه تولید و هم در عرصه مقابله با استکبار جهانی نشان دادند و ۱۴ هزار شهید را تقدیم به اسلام و انقلاب کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه کارگری قشر عظیم و زحمت‌کش جامعه را در برمی‌گیرد و در تمامی برهه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، رشد و توسعه اقتصادی نقش داشته‌اند، باید به نحو مطلوبی هفته کارگر را گرامی داشت.

معاون دفتر راهبردی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه کارگران همواره یار و یاور انقلاب بودند، افزود: وظیفه‌ ما در قبال کارگران، تأمین امنیت شغلی و معیشت کارگران است.

روحیه‌ بسیجی تنها متعلق به جنگ نیست/ مسئولین هم باید روحیه‌ بسیجی و جهادی داشته باشند

در ادامه این مراسم، «برهان صلواتی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز اظهار داشت: کارگر و تشکل‌های کارگری تنها مربوط به روز و هفته نیست، بلکه مدیران باید سخنان کارگران را بشنوند و در میان آن‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ کارگری و جامعه‌ کارفرمایی باید در کنار هم ارتقاء یابند، افزود: هیچ توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مردم در کنار دولت حضور داشته باشند و مسئولین هم خود را جدا از آن‌ها ندانند.

به گفته‌ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، دغدغه‌ اشتغال و معیشت از دغدغه‌های اصلی مسئولین است که البته در کنار آن مشکلاتی هم سد راه است که باید با همکاری مردم رفع شود.

وی ادامه داد: باید ریشه‌یابی کارگاه‌های تعطیل انجام شود و واحد‌ها را احیا کنیم تا کارگران هم امنیت شغلی داشته باشند.

صلواتی خاطرنشان کرد: ایجاد بستر‌های لازم برای فعال‌سازی واحد‌های تولیدی، کمک به پایداری و تثبیت اشتغال و جلوگیری از بیکار شدن افراد شاغل است.

وی به شهید شاخص جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: روحیه‌ بسیجی تنها متعلق به جنگ نیست، بلکه مسئولین هم باید روحیه‌ بسیجی و جهادی داشته باشند و تلاش کنند که با مردم باشند و روحیه‌ انتقادپذیری نیز داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی، گفت: برای اینکه کارگر در کشور کار داشته باشد، باید بر روی کالا‌های خود تعصب داشته و به دنبال افزایش کیفیت کالای تولید باشیم.

صلواتی در پایان خاطرنشان کرد: خدمات هم جزو ارائه کالای ایرانی است و همه با هم باید دست در دست هم دهند تا کار‌ها به بهترین شکل انجام گیرد و اقتصادی پویا و محکم داشته باشیم.

نهادینه شدن تولید ملی باید مسئله اصلی کشور باشد

همچنین، «رضا شاکری» مدیرکل دخانیات استان کردستان، در این مراسم، اظهار داشت: روزی که به نام «کارگر» اختصاص داده شده است تنها متعلق به وی نیست، بلکه تلاش کارگران به بخش‌های مختلف تمام آحاد مردم بستگی دارد.

وی افزود: یکی از تئوری‌های برجسته انقلاب اسلامی در دهه حاضر، اهمیت حوزه‌ اقتصاد است که با شروع انقلاب از آن دفاع کردیم و امروز هم با تمام قوا از آن نگهداری خواهیم کرد.

شاکری گفت: از سال ۱۳۶۹ مقام معظم رهبری هر سال را مزین به نامی کرده‌اند که این ۲۸ سال را می‌توان به سه مرحله‌ خود تصویری، خود مفهومی و خود شکوفایی تقسیم‌بندی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله خودشکوفایی از سال ۸۷ شروع شد و تا به امروز ادامه دارد و هرکسی در هر موقعیتی باید برای حمایت از تولید ملی گام بردارد.

مدیرکل دخانیات استان کردستان تصریح کرد: بحث حمایت از کالای ایرانی بحث جشن استقلال اقتصادی است، اما این مسائل مطرح است ک، هر یک از آحاد جامعه چه نوع نگرشی نسبت به خود و جامعه دارند و آن‌چه در جامعه انجام می‌شود مطابق معیار‌ها است؟

وی یادآور شد: نهادینه شدن تولید ملی به‌عنوان مسئله اصلی کشور باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود، در پایان این مراسم از کارگران نمونه بسیجی و خانواده‌‌های شهدای کارگری تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها