به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اختلالات سراسری تلگرام ظاهرا تمامی ندارد و این پیامرسان رکورد میزان بیانضباطی در ارائه خدمات را طی یک ماه اخیر شکسته است.
این پیامرسان برخلاف تمامی شعارها و مانورهای تبلیغاتی که بر سر ارائه خدمات خاص و ویژه به کاربرانش میدهد و در اطلاعیههای پی در پی و مجزا از افزایش میزان کاربرانش میگوید که براساس آخرین اطلاعیه این میزان به 200 میلیون رسیده است اما ظاهرا هیچ چارچوب و ضابطهای در ارائه خدمات پایدار بر روی پلتفرم خود ندارد.
تلگرام که در کشور ما نیز کاربران زیادی را داشته است، به گونهای رفتار کرده که بدون تبعیت از قوانین و منشوری هدفمند و حرفهای، ذائقه کاربران را طبق میل خودش ساخته است.
عدم توجه به دستاوردها و توانمندیهای نخبگان و متخصصان کشورمان طی سالهای گذشته، کار را به جایی رساند که پیامرسانی خارجی بازار غالب کشور را به سمت خود کشانید و اکنون که بسیاری از کسبوکارهای خرد و مبتنی بر فضای مجازی روی این بستر شکل گرفتهاند، هیچ تعهد و ضمانتی برای احترام به حقوق کاربرانش قائل نیست و حتی گواهی تضمین خدماتی وجود ندارد که در صورت قطعی خدمات، کسبوکارهای شکل گرفته مبتنی بر این فضا بتوانند ادعا و طلب خسارت کنند.
طبیعی است که در چنین شرایطی فقط شاهد اطلاعرسانیهای رسانهای و نهایتا اعتراضهایی از سوی کسبوکارهای مبتنی بر تلگرام در شبکههای اجتماعی خواهیم بود و دست فعالان این نوع بیزینسها به هیچجا بند نیست؛ بنابراین انتظار میرود در این شرایط و بروز اختلالات گسترده، فعالان کسبوکاری به فکر مهاجرت به سمت سکویی پایدار و پلتفرمهایی باثبات باشند تا حداقل بتوانند به این طریق حافظ سرمایهشان باشند.
در گفتوگوی پیشین با محمد حسینپور؛ مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی پیرو اختلال به وجود آمده در تلگرام، وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر تلگرام برای چهارمین بار دچار اختلال سراسری شده است.
وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ اقدامی از سوی کشور ما برای ممنوعیت فعالیت این پیامرسان صورت نگرفته است، اظهار کرد: متأسفانه قطعیهای پیدرپی این پیامرسان نشان داد که سکویی ناپایدار است.
با این حال میزان اختلالات این پیامرسان در این مرحله بیش از پیش طولانی شده و ارتباطات مجازی کاربران ایرانی که تا پیش از این تلگرام را به عنوان تنها راه ارتباطی خود برگزیده بودند، با رکود مواجه شده است.
آیا هنوز وقت آن نرسیده که با تأملی بیشتر، نیازها و خواستههای اصلی خود را از یک پلتفرم پیامرسان مشخص کرده و مبتنی بر آن به سمت انتخاب گزینهای پایدار باشیم که حداقل کمترین تعهدات را برای خدماتدهی به مشترکان داشته باشد؟!
منبع: تسنیم