مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی؛

مبارزان فلسطینی با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس اسرائیل را به زانو در آوردند

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تأسی به فرهنگ دفاع مقدس راهبرد مبارزان مسلمان شده است. اسرائیلی که مدعی «نیل تا فرات» بود امروز از بیم حملات مبارزان فلسطینی خود را در سرزمین­ های اشغالی، محصور کرده است.
کد خبر: ۲۸۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ - 30April 2018

مبارزان فلسطینی با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس اسرائیل را به زانو در آوردندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقه فرهنگی راهیان نور و آئین گرامیداشت سی ­و ششمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید «محمد مهدی خادم­ الشریعه» فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار « مجیدرضا حسن­ زاده» جانشین فرمانده قرارگاه ثامن­ الائمه(ع) و جمعی از متسابقین در تالار تربیت برگزار شد.

سردار نجاتی در این مراسم اظهار داشت: برای شما توفیقی بود که در کربلای ایران حضور پیدا کنید و محل عبادت و رزم رزمندگان دفاع مقدس را زیارت کنید.

وی ادامه داد: روزی که دشمن بعثی، با تانک­ ها و نفربرها و سربازان خبیثش شهرها و روستاهای مرزی کشورمان را درمی ­نوردید، روز غربت خوزستان بود، اما مردان مردی از سر تا سر ایران با فرمان امام راحل آماده دفاع شدند و به خوزستان عزیمت کردند و جلوی دشمن ایستادند و آن را از خاک کشورمان بیرون کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به این مطلب که دشمن در پی ذلیل کردن مردم ایران بود خاطر نشان کرد: برای دشمنان انقلاب اسلامی تحمل عزت مردم کشورمان سخت بود و نمی­ خواستند ایران به یک الگو برای کشورهای مسلمان و دیگر آزادی خواهان جهان تبدیل شود؛ لذا با تحمیل جنگ خواستند که جمهوری اسلامی را منکوب کنند اما جوانان با غیرت این سرزمین به رهبری معمار کبیر انقلاب به دشمن سیلی فراموش نشدنی زدند که هنوز با گذشت سه دهه از پایان جنگ استکبار به خود اجازه تجاوز نظامی را به این آب و خاک نمی ­دهد.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: جای جای جبهه ­های جنوب و غرب شاهد ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس بود. فرماندهان شهید خراسانی همچون «محمد مهدی خادم ­الشریعه»، «نورعلی شوشتری»، «ولی ­الله چراغچی»، «حسن علیمردانی»، «محمد فرومندی» و 23 هزار شهید خراسان در مناطق عملیاتی با رشادتی که از خود نشان دادند مورد انتخاب حق تعالی قرار گرفتند و به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: حضور در اردوی راهیان نور، تکریم این حماسه عظیم است. ملت ما در دفاع مقدس به خاطر اسلام از تمام هستی خود گذشت لذا حماسه آفرینان این دوران پر افتخار شایسته تکریم هستند. کسانی که برای زنده نگه داشتن این حماسه فعالیت می ­کنند در حقیقت دنباله رو راه شهدا هستند.

نجاتی تصریح کرد: راه و سیره شهدا به عنوان نقشه راه، مورد استفاده دیگر ملت­ های مسلمان قرار گرفته است. پیروزی محور مقاومت در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و یمن مؤید این ادعا است. امروز شاهد آن هستیم که راهبرد مقاومت دشمنان اسلام را به زانو در آورده است. اسرائیلی که مدعی «نیل تا فرات» بود امروز به مرحله ­ای رسیده است که در سرزمین­ های اشغالی، خود را محصور کرده و دور تا دور خود را دیوار کشیده است. به حول و قوه الهی با تداوم خط مقاومت شاهد روزی خواهیم بود که قدس شریف نیز از چنگال دژخیمان صهیونیستی آزاد شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید «خادم ­الشریعه» گفت: سردار شهید « محمد مهدی خادم­ الشریعه» اولین فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) بود که در عملیات «بیت ­المقدس» به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این فرمانده شهید در سال 1360 در دفع تک دشمن در چزابه نقش مؤثری داشت و مانع تصرف مجدد بستان توسط ارتش بعث عراق شد. سردار شهید «خادم ­الشریعه» فرمانده فرماندهان شهیدی همچون «مهدی صبوری»، «ولی­ الله چراغچی»، «حسن علیمردانی» بود.

خاطر نشان می­ شود، مسابقه کتابخوانی «ردپای عشق» ویژه دوازدهمین دوره مسابقه راهیان نور به همت سپاه مالک اشتر مشهد مقدس و سازمان اردویی سپاه امام رضا(ع) در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور از اسفندماه 1396 تا فروردین ­ماه 1397 در مناطق عملیاتی جنوب و با حضور زائران کربلای ایران از 9 استان کشور برگزار شد. در این دوره، حدود 11 هزار نفر شرکت کردند که به قید قرعه به 144 نفر از این عزیزان جوائزی اهدا شد. همچنین به 15 نفر از شرکت کنندگان، کم­ک هزینه سفر به عتبات عالیات، قم و راهیان نور اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها