بصیری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تحولات منطقه موجب گرایش رسانه‌ها به آرمان‌های انقلاب اسلامی شده است

رییس سازمان بسیج رسانه گفت: تحولات منطقه غرب آسیا در سال‌های گذشته موجب شده است تا رسانه‌ها گرایش بیشتری به آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشند و خود را به رسانه تراز انقلاب اسلامی نزدیک کنند؛ البته همچنان باید مسیر بسیاری را طی کرد.
کد خبر: ۲۸۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ - 01May 2018

تحولات منطقه موجب افزایش گرایش انقلابی‌ رسانه‌ها شده است«مسعود بصیری» رییس سازمان بسیج رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، وظیفه‌ اصلی این سازمان را جذب، ساماندهی و سازماندهی اهالی رسانه دانست و گفت: در این راستا فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌‌ها با خبرنگاران و دبیران رسانه‌ها، حلقه‌های صالحین، اردوها و بازدیدها انجام می‌شود.

وی افزود: 32 دفتر در استان‌ها، 140 کانون در شهرستان‌ها تحت عنوان بسیج رسانه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. همچنین 10 هزار خبرنگار در این دفاتر و کانو‌ن‌ها عضو هستند.

بصیری خاطرنشان کرد: بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده در 4 دهه گذشته، متاسفانه رسانه‎ها جایگاه مناسبی را که باید در حوزه‌های فنی و کارکردی، تکنولوژی و انقلابی‌گری داشته باشند، ندارند و دچار ضعف و آسیب هستند. یکی از دلایلی که امروز رسانه‌ها نتوانسته‌اند گام‌های خوبی در راستای رسانه انقلابی بردارند، گرایش آن‌ها به احزاب سیاسی و قبیله‌گرایی است که امروزه این موضوع در بین خبرنگاران به یک معضل تبدیل شده است.

رییس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: البته از دو سال گذشته به دلیل هم‌گرایی خوبی که در کشور بین نیروهای انقلابی به وجود آمد و همچنین تحولات صورت گرفته در منطقه حرکت خبرنگاران به سمت رسانه انقلابی شدن شدت گرفت؛ اما بحث‌های سیاسی اجازه نمی‌دهد رسانه‌ها بتوانند از ظرفیت‌هایی که در داخل و خارج از کشور دارند، استفاده کنند.

وی بیان کرد: انقلابی‌گری رسانه تا حدودی نسبت به گذشته بهتر شده است، اما هنوز راه‌های نرفته زیادی داریم. اگر بخواهیم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگو به جهان معرفی کنیم و مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کنونی حل شود، راهی نداریم جز اینکه رسانه‌ها را اصلاح و انقلابی کنیم.

بصیری در خصوص رسانه‌های مستقل گفت: رسانه‌های ما زمانی می‌توانند مستقل باشند که خبرنگاران آن رسانه‌ها مستقل باشند و زمانی می‌توانیم خبرنگار مستقل داشته باشیم که خبرنگاران گرایش‌های سیاسی را در اولویت قرار ندهند؛ برای خبرنگار استقلال، دین و سرزمینش باید مهم باشد و گرفتار مسائل سیاسی نشود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار