بانوی نویسنده سیستان و بلوچستان؛

نویسندگان باید رشادت های جوانمردان را به تصویر بکشند

اسما دهقان نویسنده 27ساله استان سیستان و بلوچستان: 5 کتاب از شهدای استان به چاپ رسانده ام و تا توان دارم دست از نوشتن و به تصویر کشیدن رشادت های شهدای استانم دست بر نخواهم داشت.
کد خبر: ۲۸۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ - 01May 2018

نویسندگان باید رشادت های جوانمردان را به تصویر بکشندبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، اسما دهقان نویسنده 27 ساله استانی و کارشناس روابط عمومی اظهار داشت: تاکنون 5 کتاب از شهدای استان به چاپ رسانده ام و تا توان دارم دست از نوشتن و به تصویر کشیدن رشادت های شهدای استانم دست بر نخواهم داشت.

وی افزود: کتاب "اسوه های صبر و ایثار" در خصوص نقش مادران و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان در پشتیبانی دفاع مقدس و همچنین زندگینامه شهدای زن استان و بانوان جانباز 20 درصد به بالا در سه نوبت به چاپ رسیده است.

وی افزود: "محراب خونین" زندگینامه، خاطرات و پژوهشهای علمی روحانی شهید مهدی توکلی است که 3 نوبت تجدبد چاپ شده است.
وی بیان داشت: کتاب "عرشیان هم آشیان" روایت زندگی 74 شهید از 40 خانواده با محوریت دفاع مقدس است که هفت نوبت تجدید چاپ شده است.

اسما دهقان تصریح کرد: اولین کتاب من "موج هامون" است که زندگی‌نامه، خاطرات، دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های سرلشکر شهید حاج‌ قاسم میرحسینی قائم‌ مقام لشکر 41 ثارالله است و در سال 93 نوشته شده است.

وی در خصوص کتاب "اسوه های صبر و ایثار" خاطر نشان کرد: این کتاب در هفدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس راه یافت که این مسابقه با 1700 عنوان کتاب و بیش از 70 داور انجام شد و در این مسابقه شایسته رتبه تقدیر در بخش مستند شد.

این نویسنده با تاکید بر اینکه تاکنون 5 عنوان کتاب نوشته است گفت: از بچگی به نوشتن علاقمند بودم و از سال 91 به صورت رسمی وارد مجله کودک مسلمان بلوچ شدم و هر ماه صفحات دفاع مقدس در این مجله چاپ می شود و به عنوان ویراستار آنجا فعالیت داشتم.

اسما دهقان گفت: کتاب "موج هامون" چاپ نهم آن انجام شده است و در استان کتابی تاکنون به چاپ نهم نرسیده است.

وی در معرفی کتاب" عمو سلطان" افزود: این کتاب در خصوص زندگینامه؛ خاطرات و دست نوشته؛ نامه و وصیت نامه شهید سلطانعلی آشوغ نوشته شده است که همرزم شهید میرحسینی بودند و همچنین به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان در سال 96 شناخته شدند و تا کنون سه مرتبه چاپ شده است.

وی درمورد ادامه فعالیت هایش اظهار داشت:
کتاب حنظله بدر در خصوص سردار شهید محمد علی میرزایی در اخرین مراحل تدوین می باشد و به زودی رونمایی خواهد شد،همچنین 2 کتاب کودک با محوریت دفاع مقدس و ترور و کتابی در خصوص زندگی نامه شهدای غواص استان اماده چاپ دارم.

وی در خصوص برنامه های سال97 خود این چنین اظهار داشت: در حال حاضر در حال نگارش یک رمان با محوریت دفاع مقدس تحت عنوان پریماه هستم که مشخص نیست چه تاریخی اماده چاپ شود.

همچنین کتابی تحت عنوان 5 فصل عاشقی درخصوص زندگی نامه 5 شهید پاسدار دفاع مقدس را شروع کردم، و مصاحبه با همسران جانبازان بالای 70درصد استان را جهت تالیف کتاب اسوه های صبر و ایثار2 شروع کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها