به راه بیاییم تا از راه بیاید/4

بصیرت اصلی ترین صلاح در عصر ظهور است

رئیس دایره و کارشناس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همان طور که حضرت آقا در بیانات خود تاکید کرده اند تجهیز ما به صلاح بصیرت و آگاهی از مهم ترین ضروریات عصر ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.
کد خبر: ۲۸۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹ - 03May 2018

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، هشت سال جنگی نابرابر در مقابل دشمنی که با تمام وجود به تصرف قله اندیشه و باورهایمان آمده بود .

آب و خاک را بهانه تجاوز بی رحمانه اش کرده بود تا بتواند به ارزش ها و باورهایمان دست درازی کند و آنان را به تصرفش در بیارود.

دشمن به خوبی دریافته بود که نبض این پرچم سه رنگ به فرهنگی ارزشی پیوند خورده و اگر بتواند توپخانه همان فرهنگ را نشانه بگیرد به یقین تصرفش دیگر رویایی نشدنی نخواهد بود.

دشمن فراموش کرد که پیروزی در شب های عملیات هایمان گره به همان سربندهای " یافاطمه " ، "یا زهرا" ،" یا مهدی" هایی بود که دست به سینه به پیشانی های خاکی و خونی بچه هایمان بسته می شد و با عزمی راسخ بندهای پوتین را می بستند و راهی خاکریزها می شدند.

دشمن فراموش کرده بود که این سربازان همان کودکان خرداد 42 بودند که در گهواره هایشان آرمیده بودند و مادرشان همان ذکرهای " یا مهدی" را در گوش هایشان لالایی می خواندند.

این سربندهای " یا مهدی" همان لبیک هایی بود که رزمندگان به امام زمان خود داده بودند و با بستنش بر پیشانی به دشمن نشان می دادند که پیرو کدام مسیر و خط هستند..

دفاع و مبارزه تنها به همان هشت سال خاتمه نیافت و مسیر هم چنان ادامه دارد اما در جبهه دیگر...

امروز هر کداممان با هر لباسی که به تن داریم باید سربندهای " یامهدی" جبهه های دیروز را فراموش نکنیم ، یادمان نرود که مسیر همچنان ادامه دارد و ما هم سرباز امام عصرمان هستیم .

من یک "منتظرم"

مسیر ولایت پذیری هم چنان ادامه دارد و هر کدام از ما به عنوان یک منتظر وظیفه داریم که شرایط ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کنیم تا با ظهور ایشان حکومتی مهدوی را ایجاد کنیم.

از نویسنده، پزشک، هنرمند، دانشمند و غیره گرفته همه باید زیر پرچم یکرنگ ولایت بایستیم و با تلاش زمینه های ظهور را برای یوسف زهرا فراهم کنیم.

حجت الاسلام مصطفی شریفی رئیس دایره و کارشناس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی با اشاره به ارتباط عمیق دفاع مقدس با فرهنگ غنی و ارزشمند مهدویت اظهار داشت: دفاع مقدس معنای ملموس از فرهنگ مهدویت و انتظار بود چرا که در طول مدت هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان و شهدا با تاسی از آموزه های دینی و توسل به اهل بیت به ویژه امام عصر به مقابله با دشمن پرداخته و در مقابل دست درازی او ایستادگی کردند.

وی افزود:  دفاع مقدس توانست به خوبی فرهنگ انتظار و مهدویت را به گوش جهانیان برساند و به تمام دنیا نشان داد که از عوامل مهم پیروزی ملت ایران در مقابل زورگویان عالم، روحیة انتظار و فرهنگ مهدویت است.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به نقش روحانیون در ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدوی و انتظار در جامعه و بسترسازی شرایط ظهور گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های رزمندگان روحانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی انجام امور تبلیغی در جبهه ها  بود امروز که جنگ تن به تن پایان یافته و مبارزه و مقابله با دشمنان همچنان در شکل دیگری از جبهه ادامه دارد هنوز هم فعالیت های تبلیغی و ترویجی قشر روحانیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: همان طور که حضرت آقا در بیانات خود تاکید کرده اند تجهیز ما به صلاح بصیرت و آگاهی از مهم ترین ضروریات عصر کنونی است.

رئیس دایره و کارشناس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در شرایط ظهور روحانیون با شفاف سازی و برطرف کردن شبهات دینی ایجاد شده از سوی دشمنان هنوز هم مسیر مبارزه را ادامه داده و رزمندگان این عرصه هستند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به رسالت سنگین قشر روحانی در عصر ظهور گفت: در عصر ظهور هر کدام از روحانیون باید تبیین ویژگی های منتظران امام عصر زمینه و بستر را برای ظهور ایشان فراهم کنند.

وی افزود: یکی دیگر از رابطه های دفاع مقدس و فرهنگ مهدویت، الگوسازی برای نسل منتظر و یاوران حضرت است؛ چرا که هر انقلاب، به یاران و همراهان فداکاری نیاز دارد تا با کمک های فیزیکی و معنوی آنها، انقلاب را به پیش ببرند.

رئیس دایره و کارشناس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز از این قاعده مستثنی نیست و مسلماً به کمک و همراهی مخلصانة یارانی نیازمند است.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به الگوسازی مناسب برای منتظران گفت: رزمندگان و شهدا با ولایت پذیری از امام خود در دوران دفاع مقدس در مسیر اطاعت و فرمانبرداری حرکت می کردند از این رو سبک و شیوه زندگی خود را بر اساس الگوهای دینی تنظیم کرده و ویژگی های منتظر و یک سرباز واقعی برای امام عصر را در خود پرورش می دادند.

تو می آیی و فریادهای فرو خفته ستمدیدگان جهان را معنا می بخشی...

تو می آیی و گوش جهان را که از فریادهای گوشخراش شیاطین کفرکر شده است، با زمزمه روح بخش محبتت نوازش می کنی...

تو می آیی و من خوب می دانم که روزی از همین دریچه که سال هاست بسته مانده است، جوانه ای خواهد رویید؛ جوانه ای سبز که از خیال همیشه منتظر من به سمت آسمان های آبی حضور تو سر بر خواهد آورد....

پس هر چه زودتر به راه بیاییم تا از راه بیاید...

گفت و گو از: مهری کارخانه

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها