شریعتی خبر داد؛

اجرای برنامه فرهنگی به یاد شهدای جهادگر مازندران

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از اجرای برنامه فرهنگی برای شهدای جهادگر استان در هفته بسیج خبر داد و گفت: شهیدان بلباسی، کمالی، رجایی فر و اسدی سرگروه‌های جهادی ما بودند که شهادت نصیب‌شان شد.
کد خبر: ۲۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 06May 2018
اجرای برنامه فرهنگی به یاد شهدای جهادگر مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «غلامرضا شریعتی» رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران در نشست خبری که به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی در این سازمان برگزار شد، با گرامی‌داشت این مناسبت و تبریک ایام شعبانیه با بیان اینکه بسیج سازندگی حلقه وصل بین مردم و حاکمیت است، اظهار داشت: این سازمان یک سازمان توسعه ای است که رسالت انجام اقدامات جهاد سازندگی در حوزه توسعه و عمران را بر عهده دارد.
 
وی محرومیت زدایی را یکی از اهداف سازمان بسیج سازندگی دانست و عنوان کرد: در حوزه فعالیت اقتصادی پس از نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری سپاه در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی همت گماشت.
 
شریعتی اضافه کرد: در این راستا سپاه در قالب آموزش و توانمندسازی، پرداخت تسهیلات، بکار گیری سازمان یافته گروههای مردمی در قالب گروههای جهادی و کمک به مردم اقداماتی انجام داد.
 
وی از فعالیت قریب به 700 گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: فعالیت این گروهها در قالب های مختلف فرهنگی آموزشی، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان و زیرساختی صورت می گیرد.
 
وی به اقدامت سپاه در خصوص ساخت مسکن در شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: ساخت 53 مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در منطقه زلزله زده توسط سازمان بسیج سازندگی استان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.
 
شریعتی از افتتاح 30 واحد مسکونی توسط این سازمان در مناطق زلزله زده در 23 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مابقی مسکن تا پایان خرداد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختی که از سال86 که قانون بسیج سازندگی به تصویب مجلس درآمد مبلغ 150 میلیارد تومان پروژه های دولت را در دست اجرا داریم که از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردارند.
 
وی به ساخت ورزشگاه نوشهر با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به عنوان پروژه بزرگ در دست اقدام یاد کرد و گفت: هزینه ساخت این پروژه 15 میلیارد تومان بود که تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران عنوان کرد: همچنین پروژه ساخت ورزشگاه کشتی شهرستان جویبار که از مصوبات سفر رئیس جمهور بود با اعتبار قریب به 30 میلیارد تومان تاکنون 15 درصد پیشرفت داشت.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود به پروژه ساخت بیمارستان بندپی شرقی بابل و 100 کیلومتر جاده های صعب العبور استان اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط این سازمان و با حمایت بنیاد برکت، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در دست انجام است.
 
شریعتی افزود: قریب به 500 پروژه بزرگ و کوچک توسط این سازمان در دست اجرا است.
 
وی همچنین به ایجاد اشتغال خانگی توسط این سازمان در منازل اشاره کرد و گفت: در این بخش قریب 3 هزار کارگاه شغلی را هدف گذاری کردیم.
 
وی در ادامه با اعلام سقف تسهیلات 15 میلیون تومانی در این بخش، اضافه کرد: لازمه دریافت این اعتبار آموزش دیدن در شغل مورد نظر توسط سازمان فنی و حرفه ای است.

  شریعتی بیان کرد: در بخش مناطق کم برخوردار، سپاه کربلا در 3نقطه از استان در بحث زیرساختی، سلامت و اشتغال ورود پیدا کرده است.
  وی اضافه کرد: این طرح در شهرستان بهشهر، بخش دهستان شهدا با قریب 50 روستا، منطقه پشتکوه ساری و تنکابن به اجرا درآمد.
شریعتی در بخش دیگر سخنان خود به شهدای جهادگر مدافع حرم استان اشاره کرد و گفت: شهیدان بلباسی، کمالی، رجایی فر و اسدی سرگروههای جهادی ما بودند که شهادت نصیب شان شد.
 
این مسئول از اجرای برنامه فرهنگی برای شهدای جهادگر استان در هفته بسیج خبر داد.
 
وی همچنین به ایجاد نمایشگاهها در استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص با اصناف استان تفاهم نامه امضا کردیم که هر شهرستان به تعداد صنف برای عرضه محصولات خود نمایشگاه برپا کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار